N_MPA Mediální plánování a audit

Vysoká škola finanční a správní
zima 2022
Rozsah
1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Švecová, MSc (cvičící)
Ing. Radek Turčáni (cvičící)
Garance
PhDr. Martina Švecová, MSc
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MPA/cMMO: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 M17, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 M17, V. Kunz
N_MPA/cMPH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S14, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S14, V. Kunz
N_MPA/poMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M25, každou sudou středu 9:30–10:15 M25, kromě St 16. 11. ; a St 16. 11. 15:45–17:15 M25, M. Švecová
N_MPA/pxMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 S11, každou sudou středu 9:30–10:15 S11, kromě St 16. 11. ; a St 16. 11. 15:45–17:15 S11, M. Švecová
N_MPA/vMPH: Pá 30. 9. 17:30–19:00 S24, 19:15–20:45 S24, Pá 4. 11. 17:30–19:00 S24, 19:15–20:45 S24, Pá 2. 12. 17:30–19:00 S24, 19:15–20:45 S24, M. Švecová
Předpoklady
Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni interpretovat v praxi užívaná kritéria výběru médií a uskutečnit jednotlivé kroky celého procesu přípravy a realizace ucelené komunikační kampaně v různých segmentech mediálního trhu, včetně vyhodnocovací fáze. Získané informace budou schopni využít v týmu k vytvoření reálného mediálního plánu marketingové či reklamní komunikační kampaně včetně jeho implementační podoby.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni: - Rozumět českému mediálnímu trhu, vč. jeho vývojových trendů - Definovat základní mediální terminologii - Porozumět procesu mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního nákupu - Navrhnout mediální plán a to s ohledem na IMC a cíle strategie společnosti - Vyhodnotit reklamní kampaň
Osnova
  • Osnova přednášek:
  • 1. Média a jejich postavení ve společnosti
  • 2. Produkce mediální organizace
  • 3. Publikum vs. Klient
  • 4. Mediální produkt
  • 5. Vliv médií v kontextu jejich využití v MKT kampaních
  • 6. Média v kontextu marketingu a naopak
  • 7. Marketingová strategie a mediální plánování
  • 8. Mediální plán: základní metriky
  • 9. Vytvoření mediálního plánu
  • 10. Rozpočet
  • 11. Realizace a vyhodnocení mediálního plánu
  • 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně
Literatura
    povinná literatura
  • KELLEY Larry, Kim SHEEHAN and Donald W. JUGENHEIMER. Advertising Media Planning. 4th Ed. New York: Routledge, 2015. 352 p. ISBN 978-0-7656-4089-5.
  • BLAKEMAN, Robyn, 2018. Integrated Marketing Communication : Creative Strategy from Idea to Implementation. 2. vyd. London, printed in USA: Rowman & Littlefield Publishers. ISBN 978-1-4422-2121-5.
  • JUSKA, Jerome M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-52681-2.
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, Philip a kol. Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital. New Jersey: Wiley. 2017. 208 p. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 5.0: Technology for Humanity. New Jersay, Canada: Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66854-1.
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami komunikační mediální praxe a prezentaci studentských písemných prací, včetně finálního spracování mediaplánu v pracovních skupinách. Povnná participace na seminářích alespoň ze 75%, studenti kombinovaného studia 50%.
Metody hodnocení
Ukončení kurzu je zápočtem (z). Zápočet student získá za účast na hodinách - 75% v denním studiu, 50% v studiu kombinovaném a za tvorbu mediaplánu ve skupinách o max. 2 členech. V případě nižší účasti student vypracuje mediaplán samostatně, případně následuje pokyny vyučujícího. Další pokyny, včetně poznámek pro předmět a pro tvorbu mediaplánu budou vyvěšeny v průběhu semestru ve složce Studijní materiály.
Informace učitele
Individuální studijní plán (ISP)
Pro studenty s ISP, kteří nesplní minimální povinnou účast na přednáškách, je povinné zpracování mediaplánu samostatně.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2022/N_MPA