VSFS:B_RP_2 Business Management 2 - Course Information
B_RP_2 Business Management 2
University of Finance and AdministrationSummer 2008
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (seminar tutor)
Ing. Josef Budík, CSc. (seminar tutor)
Ing. Miroslav Hezina (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Ing. Lucie Kindlová - Timetable of Seminar Groups
- B_RP_2/cMKL: each even Wednesday 12:15–12:59 K212, each even Wednesday 13:00–13:45 K212, J. Blaha
B_RP_2/cMMO: each even Monday 14:00–14:45 M22, each even Monday 14:45–15:30 M22, V. Kunz
B_RP_2/cM1PH: each odd Tuesday 10:30–11:14 E126, each odd Tuesday 11:15–12:00 E126, M. Hezina
B_RP_2/cM2PH: each even Tuesday 10:30–11:14 E127, each even Tuesday 11:15–12:00 E127, M. Hezina
B_RP_2/cM3PH: each even Tuesday 12:15–12:59 E223, each even Tuesday 13:00–13:45 E223, M. Hezina
B_RP_2/pMKL: each odd Wednesday 14:00–14:44 K212, each odd Wednesday 14:45–15:30 K212, J. Blaha
B_RP_2/pMMO: each odd Tuesday 12:15–12:59 M22, each odd Tuesday 13:00–13:45 M22, V. Kunz
B_RP_2/pMPH: each odd Tuesday 8:45–9:29 E004, each odd Tuesday 9:30–10:15 E004, M. Hezina
B_RP_2/sMKL: Wed 26. 3. 17:30–19:00 K205, Wed 16. 4. 15:45–17:15 K205, Wed 23. 4. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, J. Blaha
B_RP_2/uMPH: Tue 8. 4. 19:15–20:45 E129, Tue 22. 4. 17:30–19:00 E129, Tue 29. 4. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, J. Blaha
B_RP_2/vMMO: Sat 15. 3. 9:45–11:15 M17, Fri 4. 4. 17:15–18:45 M15, Fri 18. 4. 17:15–18:45 M22, Fri 2. 5. 13:45–15:15 M22, V. Kunz
B_RP_2/vM2PH: Fri 15. 2. 13:45–15:15 E223, 15:30–17:00 E223, Sat 1. 3. 11:30–13:00 E223, Fri 4. 4. 15:30–17:00 E223, J. Blaha
B_RP_2/vM3PH: Fri 15. 2. 12:00–13:30 E224, Fri 29. 2. 15:30–17:00 E224, Fri 14. 3. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, M. Hezina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem předmětu je seznámit posluchače s moderním pohledem na podnik jako prvek globalizující se ekonomiky, který realizuje své procesy v podmínkách, v nichž se komplexně prosazují makroekonomické i mikroekonomické faktory, působí vývojové tendence v rámci odvětví a oboru, působí vlivy globální i regionální. Má-li plnit své základní cíle, musí management podniku umět analyzovat, znát a reagovat na tyto faktory, začlenit je do formulace hierarchické struktury cílů a metod jejich realizace, do všech dílčích prvků řídící činnosti. Studenti se seznámí s podnikem jako relativně uzavřeným systémem, který vstupuje aktivně do vztahů se svým okolím, stanovuje, sleduje a koordinuje vnitropodnikové procesy k dosažení hierarchické soustavy cílů, které odpovídají aktuální situaci a potřebám makroprostředí i mikroprostředí. Seznámí se se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikroprostředí, jaké faktory je třeba sledovat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky s oblasti řízení, s jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Studium předmětu by mělo umožnit studentům základní orientaci v moderních přístupech, teoriích, trendech a současných modelech řízení s aplikací na podnik s cílem zajistit jeho úspěšnost a konkurenceschopnost v podmínkách globalizující se ekonomiky. Vytvořit tak širší poznatkový základ, který umožní zapojit poznatky o marketingu a jednotlivých marketingových aktivitách, které studenti získávají v jiných odborných předmětech, do komplexu podnikového procesu a do širších souvislostí jeho řízení. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které by umožňovalo správné pochopení místa a významu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky a zvládnutí základních manažerských postupů a metod, které jsou nezbytnou součástí úspěšného výkonu činností pracovníků v oblasti marketingových komunikací.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 3. semestr: 1. Základní poznatky managementu. Významové roviny pojmu management, rozdělení manažerských aktivit, obecné rysy manažerské práce, manažer jako člověk 2. Plánování. Úkoly plánování, postup při sestavování plánů a struktura podnikového plánu, požadavky při vymezení cílů, řízení podle cílů 3. Rozhodování. Základní pojmy, racionalita rozhodování, struktura rozhodovacích procesů, metody a formy rozhodování. 4. Implementace. Koncepce uspokojování potřeb, motivace, demotivace, vedení lidí, vůdcovství, koordinace, koučování, zmocňování, řízení sdílenou vizí, 5. Organizování. Jeho místo v procesu řízení, charakteristika organizačních struktur, organizační projektování, řízení a správa podniku 6. Kontrola. Její funkce a místo v řízení, základní členění kontrolních procesů, jejich vnitřní struktura, audit a controlling 4. semestr. 1. Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktické a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2. Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3. Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globálním prostředí. 4. Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, životní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5. Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a jejich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6. Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekonomická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7. Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifikace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8. Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: prezenční studium: přednáška, seminář kombinované studium: řízená konzultace - seminář Metody hodnocení: zápočet (3. semestr) zápočet, zkouška (4. semestr)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2008/B_RP_2