VSFS:B_RP_2 Řízení podniku 2 - Informace o předmětu
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/pMKL: Út 14:00–14:44 K312, Út 14:45–15:30 K312, M. Petrášek
B_RP_2/pMMO: Po 8:45–9:29 M24, Po 9:30–10:15 M24, Z. Bezděka
B_RP_2/pMPH: Čt 14:00–14:44 E007KC, Čt 14:45–15:30 E007KC, M. Petrášek
B_RP_2/sMKL: St 9. 2. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, St 6. 4. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, Z. Bezděka
B_RP_2/sM1aPH: St 16. 2. 15:45–17:15 E225, 17:30–19:00 E225, St 2. 3. 15:45–17:15 E225, 17:30–19:00 E225, K. Havlíček
B_RP_2/sM1bPH: St 16. 3. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, St 23. 3. 19:15–20:45 E227, St 6. 4. 15:45–17:15 E227, M. Petrášek
B_RP_2/vMMO: So 12. 2. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, So 26. 2. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, B. Krešne
B_RP_2/vM2PH: Pá 11. 2. 15:30–17:00 E128, So 26. 2. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, So 12. 3. 8:00–9:30 E128, K. Havlíček
B_RP_2/vM3PH: So 26. 2. 8:00–9:30 E129, So 12. 3. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Pá 25. 3. 17:15–18:45 E129, K. Havlíček - Předpoklady
- Předpokladem úspěšného zvládnutí obsahu studovaného předmětu studentem jsou předchozí znalosti: základů marketingové komunikace a marketingového výzkumu, základních poznatků o vývoji ekonomických teorií, vybraných otázek psychologie a sociologie. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studium předmětu umožní studentům základní orientaci v procesech, které jsou typické pro formulaci hierarchické soustavy cílů, odpovídajících aktuální situaci podniku. Studenti se seznámí se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikrookolí, a faktory, které je nutno sledo-vat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky v oblasti řízení, jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které umožňují správné pochopení místa, významu a vlivu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky.
- Osnova
- 1.Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktic-ké a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2.Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3.Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globál-ním prostředí. 4.Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, ži-votní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5.Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a je-jich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6.Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekono-mická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7.Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifi-kace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8.Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativ-ní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Literatura
- STEINÖCKER, R.:Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997
- DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000, ISBN 80-7261-021-X
- TRUNEČEK, J.:Znalostní podnik ve znalostní společnosti
- PETŘÍKOVÁ, R.:Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3
- ŠULÁK, M.,VACÍK, E.: Strategické řízení v podnicích a projektech
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8
- PITRA, Z.:Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století)Praha: Professional Publishing, 2007.
- ČASTORÁL, Z.:Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005
- ŠMÍDA, F.:Strategie v podnikové praxi Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X
- VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace
- KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS,2004 ISBN: 80-86754-31-6
- Metody hodnocení
- V návaznosti na předmět B_RP_1 vypracovat a obhájit ročníkovou práci jako předpoklad účasti u zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2011/B_RP_2