B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2025
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kateřina Konupková - Předpoklady
- B_RP_1 Řízení podniku 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_RP_A1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je navázat na znalosti získané v předmětu Řízení podniku 1 a seznámit posluchače se základními procesy řízení dalších podnikových úseků. Studenti se primárně seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti financí, investičního rozhodování, řízení kvality, inovací, IS/IT, řízení podniků v krizi a restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Výstupy z učení
- Student by po absolvování tohoto předmětu měl být teoreticky vybaven pro řízení podniku. Během výuky je kladen důraz na praktické ověřování získaných vědomostí v praxi a to zejména v následujících disciplínách: •procesní řízení, •strategické řízení, •marketingové řízení, •obchodní řízení, •finanční řízení, •management kvality, •řízení inovací, •řízení podniku v krizi a jeho restrukturalizaci, •řízení a rozvoj lidských zdrojů. Při výuce je kladen důraz na příklady z reálného prostředí řízení podniku a studenti by měli být připraveni pro nástup do manažerských pozic v reálném prostředí.
- Osnova
- 1. Finanční řízení I. – Řízení nákladů, výnosů, EBITDA, EBIT, EBT, EAT, cashflow, FCF
- 2. Finanční řízení II. – management aktiv, management pasiv, bilanční plánování a řízení hodnoty podniku
- 3. Investiční rozhodování – investiční trojúhelník, business plán a bod zvratu, metoda DCF, IRR, finanční deriváty, kapitálové trhy, spekulace
- 4. Řízení kvality – cíle řízení kvality, konkurenceschopnost a kvalita, přístupy k řízení kvality (QMS, TQM)
- 5. Řízení kvality – Deming - 14 bodů kvality, vybrané metody dosahování kvality a zlepšování (QM, EFQM, BSC, Six Sigma, LEAN, …)
- 6. Inovace I. – cíle, zdroje, realizace, inovační prostředí, řízení změn a inovací, životní cyklus výrobku, III (invence, inovace, investice)
- 7. Inovace II. – strategické inovace, produktové inovace, procesní inovace, technologie blízké budoucnosti, řízení změn, Strategie modrého oceánu (Blue Ocean Strategy BOS)
- 8. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení I. – vzdálená spolupráce, Home-office, podnikové aplikace, IS, ERP, sdílená data, RFID, IoT a M2M, sběr dat a jejich zpracování (relevance, validace, náklady), Big Data, problematika technologií, bezpečnosti, implementace
- 9. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení II. – automatizace, robotizace, korobotizace, digitalizace, autonomní robotika, stínování výroby, aditivní výroba, rozšířená realita, virtualizace, virtuální realita, umělá inteligence a kybernetika
- 10. SOF (Společenská odpovědnost firmy) - významu konceptu CSR pro firmu, zákazníky (dodavatele, zaměstnance). 17 cílů udržitelného rozvoje (SDGs), TOP Společensky odpovědná firma, Národní ceny ČR a soutěže za společenskou odpovědnost, cirkulární ekonomika, sdílená ekonomika
- 11. Logistické procesy podniku – logistika, logistické činnosti a jejich dělení, struktura logistických procesů ve výrobním podniku, trendy logistických strategií (e-shopy, software, inteligentní řízení a technologie, internet chytrých věcí, robotizace apod.),
- 12. Zánik podniku – způsoby a příčiny, odlišnosti mezi zánikem podniku bez likvidace a při jeho likvidaci, pravidla pro finanční vypořádání v rámci likvidace podniku
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
- SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
- doporučená literatura
- VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
- HAVLÍČEK, Karel. Small business: management & controlling. Kyjiv: Unyversitet Ukrajina, 2014. ISBN 978-966-388-494-3.
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
- BURIAN, Stanislav. Manažerská ekonomie (pokročilý kurz). Vyd. 2. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. ISBN 978-80-87839-58-4.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci, kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě, kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku.
Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi.
Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia (on-line přenos prostřednictvím MS TEAMS) a samostudiem. - Metody hodnocení
- Podmínky pro zakončení předmětu:
1. Splnit povinnou docházku 75 % denní studium, 50 % kombinované studium a ISP studenti. Při nesplnění zpracovat náhradní seminární práci v rozsahu minimálně 10 stran v šabloně BP. Pro tuto práci si student zvolí téma a nechá si je schválit vyučujícím. Podmínkou je použití minimálně 3 referencí z databáze ProQuest dostupné zdarma z IS.VSFS.
2. Zpracovat seminární práci, téma bude zveřejněno v průběhu výuky (seminární práce bude hodnocena max. 100 body, uděluje vyučující). Pro zpracování seminární práce určí vyučující deadline. Po tomto datu budou práce, které byly odevzdány pozdě penalizovány srážkou 50 bodů.
3. Úspěšně absolvovat 3 průběžné elektronické testy (zpřístupnění testů zveřejňuje garant předmětu), výsledky jsou automaticky zapisovány (bodově i procenty) do poznámkového bloku v hodnocení předmětu B_RP_2.
4. Po získání zápočtu za splnění bodů 1, 2, 3, absolvovat ZKOUŠKOVÝ TEST (elektronicky). Test je na 20 min, 20 otázek včetně početní. Každá správně zodpovězená otázka je hodnocena 1 bodem. Výsledky jsou automaticky zapisovány (bodově i procenty) do poznámkového bloku v hodnocení předmětu B_RP_2. Hodnocení výsledků testu (20-18 bodů = 1, 17-14 bodů = 2, 13-11 bodů = 3, 10-0 bodů = 4).
5. Umožněno je složit zkoušku – ústně online, nebo fyzicky písemně dle rozhodnutí vyučujícího (zkoušejícího). Zkouška bude složena ze 4 otázek a každá otázka bude hodnocena max. 10 body. Tedy celkem max. 40 bodů. Celkem student může získat maximálně 140 bodů.
Stupnice hodnocení a známek: A 140-120 bodů, B 119-110 bodů, C 109-99 bodů, D 98-78 bodů, E 77-60 bodů, F méně než 60 bodů. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2024
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kateřina Konupková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/cEKKV: každou sudou středu 9:30–10:14 KV202, každou sudou středu 10:15–11:00 KV202, J. Tichý
B_RP_2/cEKPH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E228, každé liché pondělí 13:00–13:45 E228, kromě Po 12. 2. ; a Po 12. 2. 12:15–13:45 S33, M. Pavlák
B_RP_2/cPPPH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E228, každé liché pondělí 14:45–15:30 E228, kromě Po 12. 2. ; a Po 12. 2. 14:00–15:30 S33, M. Pavlák
B_RP_2/poEKKV: každé sudé pondělí 8:45–9:29 KV205, každé sudé pondělí 9:30–10:15 KV205, každé sudé pondělí 10:30–11:14 KV205, každé sudé pondělí 11:15–12:00 KV205, J. Tichý
B_RP_2/pxEKPPPH: každé sudé pondělí 8:45–9:29 E230, každé sudé pondělí 9:30–10:15 E230, každé sudé pondělí 10:30–11:14 E230, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E230, J. Tichý
B_RP_2/vEKPH: Pá 23. 2. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, So 23. 3. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Pá 12. 4. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, M. Pavlák - Předpoklady
- B_RP_1 Řízení podniku 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_RP_A1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je navázat na znalosti získané v předmětu Řízení podniku 1 a seznámit posluchače se základními procesy řízení dalších podnikových úseků. Studenti se primárně seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti financí, investičního rozhodování, řízení kvality, inovací, IS/IT, řízení podniků v krizi a restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Výstupy z učení
- Student by po absolvování tohoto předmětu měl být teoreticky vybaven pro řízení podniku. Během výuky je kladen důraz na praktické ověřování získaných vědomostí v praxi a to zejména v následujících disciplínách: •procesní řízení, •strategické řízení, •marketingové řízení, •obchodní řízení, •finanční řízení, •management kvality, •řízení inovací, •řízení podniku v krizi a jeho restrukturalizaci, •řízení a rozvoj lidských zdrojů. Při výuce je kladen důraz na příklady z reálného prostředí řízení podniku a studenti by měli být připraveni pro nástup do manažerských pozic v reálném prostředí.
- Osnova
- 1. Finanční řízení I. – Řízení nákladů, výnosů, EBITDA, EBIT, EBT, EAT, cashflow, FCF
- 2. Finanční řízení II. – management aktiv, management pasiv, bilanční plánování a řízení hodnoty podniku
- 3. Investiční rozhodování – investiční trojúhelník, business plán a bod zvratu, metoda DCF, IRR, finanční deriváty, kapitálové trhy, spekulace
- 4. Řízení kvality – cíle řízení kvality, konkurenceschopnost a kvalita, přístupy k řízení kvality (QMS, TQM)
- 5. Řízení kvality – Deming - 14 bodů kvality, vybrané metody dosahování kvality a zlepšování (QM, EFQM, BSC, Six Sigma, LEAN, …)
- 6. Inovace I. – cíle, zdroje, realizace, inovační prostředí, řízení změn a inovací, životní cyklus výrobku, III (invence, inovace, investice)
- 7. Inovace II. – strategické inovace, produktové inovace, procesní inovace, technologie blízké budoucnosti, řízení změn, Strategie modrého oceánu (Blue Ocean Strategy BOS)
- 8. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení I. – vzdálená spolupráce, Home-office, podnikové aplikace, IS, ERP, sdílená data, RFID, IoT a M2M, sběr dat a jejich zpracování (relevance, validace, náklady), Big Data, problematika technologií, bezpečnosti, implementace
- 9. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení II. – automatizace, robotizace, korobotizace, digitalizace, autonomní robotika, stínování výroby, aditivní výroba, rozšířená realita, virtualizace, virtuální realita, umělá inteligence a kybernetika
- 10. SOF (Společenská odpovědnost firmy) - významu konceptu CSR pro firmu, zákazníky (dodavatele, zaměstnance). 17 cílů udržitelného rozvoje (SDGs), TOP Společensky odpovědná firma, Národní ceny ČR a soutěže za společenskou odpovědnost, cirkulární ekonomika, sdílená ekonomika
- 11. Logistické procesy podniku – logistika, logistické činnosti a jejich dělení, struktura logistických procesů ve výrobním podniku, trendy logistických strategií (e-shopy, software, inteligentní řízení a technologie, internet chytrých věcí, robotizace apod.),
- 12. Zánik podniku – způsoby a příčiny, odlišnosti mezi zánikem podniku bez likvidace a při jeho likvidaci, pravidla pro finanční vypořádání v rámci likvidace podniku
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
- SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
- doporučená literatura
- VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
- HAVLÍČEK, Karel. Small business: management & controlling. Kyjiv: Unyversitet Ukrajina, 2014. ISBN 978-966-388-494-3.
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
- BURIAN, Stanislav. Manažerská ekonomie (pokročilý kurz). Vyd. 2. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. ISBN 978-80-87839-58-4.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci, kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě, kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku.
Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi.
Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia (on-line přenos prostřednictvím MS TEAMS) a samostudiem. - Metody hodnocení
- Podmínky pro zakončení předmětu:
1. Splnit povinnou docházku 75 % denní studium, 50 % kombinované studium a ISP studenti. Při nesplnění zpracovat náhradní seminární práci v rozsahu minimálně 10 stran v šabloně BP. Pro tuto práci si student zvolí téma a nechá si je schválit vyučujícím. Podmínkou je použití minimálně 3 referencí z databáze ProQuest dostupné zdarma z IS.VSFS.
2. Zpracovat seminární práci, téma bude zveřejněno v průběhu výuky (seminární práce bude hodnocena max. 100 body, uděluje vyučující). Pro zpracování seminární práce určí vyučující deadline. Po tomto datu budou práce, které byly odevzdány pozdě penalizovány srážkou 50 bodů.
3. Úspěšně absolvovat 3 průběžné elektronické testy (zpřístupnění testů zveřejňuje garant předmětu), výsledky jsou automaticky zapisovány (bodově i procenty) do poznámkového bloku v hodnocení předmětu B_RP_2.
4. Po získání zápočtu za splnění bodů 1, 2, 3, absolvovat ZKOUŠKOVÝ TEST (elektronicky). Test je na 20 min, 20 otázek včetně početní. Každá správně zodpovězená otázka je hodnocena 1 bodem. Výsledky jsou automaticky zapisovány (bodově i procenty) do poznámkového bloku v hodnocení předmětu B_RP_2. Hodnocení výsledků testu (20-18 bodů = 1, 17-14 bodů = 2, 13-11 bodů = 3, 10-0 bodů = 4).
5. Umožněno je složit zkoušku – ústně online, nebo fyzicky písemně dle rozhodnutí vyučujícího (zkoušejícího). Zkouška bude složena ze 4 otázek a každá otázka bude hodnocena max. 10 body. Tedy celkem max. 40 bodů. Celkem student může získat maximálně 140 bodů.
Stupnice hodnocení a známek: A 140-120 bodů, B 119-110 bodů, C 109-99 bodů, D 98-78 bodů, E 77-60 bodů, F méně než 60 bodů. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2023
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/cEKPH: každou lichou středu 15:45–16:29 E225, každou lichou středu 16:30–17:15 E225, M. Pavlák
B_RP_2/cEKPPKV: každé liché úterý 9:30–10:14 KV204, každé liché úterý 10:15–11:00 KV204, J. Tichý
B_RP_2/poEKPPKV: každé liché pondělí 10:30–11:14 KV205, každé liché pondělí 11:15–12:00 KV205, každé liché pondělí 12:15–12:59 KV205, každé liché pondělí 13:00–13:45 KV205, M. Pavlák
B_RP_2/pxEKPH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E004, každé liché pondělí 11:15–12:00 E004, každé liché pondělí 12:15–12:59 E004, každé liché pondělí 13:00–13:45 E004, M. Pavlák
B_RP_2/vEKPPPH: So 25. 2. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, So 25. 3. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, So 15. 4. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, M. Pavlák - Předpoklady
- B_RP_1 Řízení podniku 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_RP_A1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je navázat na znalosti získané v předmětu Řízení podniku 1 a seznámit posluchače se základními procesy řízení dalších podnikových úseků. Studenti se primárně seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti financí, investičního rozhodování, řízení kvality, inovací, IS/IT, řízení podniků v krizi a restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Výstupy z učení
- Student by po absolvování tohoto předmětu měl být teoreticky vybaven pro řízení podniku. Během výuky je kladen důraz na praktické ověřování získaných vědomostí v praxi a to zejména v následujících disciplínách: •procesní řízení, •strategické řízení, •marketingové řízení, •obchodní řízení, •finanční řízení, •management kvality, •řízení inovací, •řízení podniku v krizi a jeho restrukturalizaci, •řízení a rozvoj lidských zdrojů. Při výuce je kladen důraz na příklady z reálného prostředí řízení podniku a studenti by měli být připraveni pro nástup do manažerských pozic v reálné prostředí.
- Osnova
- 1. Finanční řízení I. – Řízení nákladů, výnosů, EBITDA, EBIT, EBT, EAT, marže a jejich význam pro řízení podniku, cashflow
- 2. Finanční řízení II. – management aktiv, management pasiv, bilanční plánování a řízení hodnoty podniku
- 3. Investiční rozhodování – investiční trojúhelník, business plán a bod zvratu, metoda DCF, IRR, finanční deriváty, kapitálové trhy, spekulace
- 4. Řízení kvality – cíle řízení kvality, konkurenceschopnost a kvalita, přístupy k řízení kvality (QMS, TQM)
- 5. Řízení kvality – Deming - 14 bodů kvality, vybrané metody dosahování kvality a zlepšování (QM, EFQM, BSC, Six Sigma, LEAN, …)
- 6. Inovace I. – cíle, zdroje, realizace, inovační prostředí, řízení změn a inovací
- 7. Inovace II. – strategické inovace, produktové inovace, procesní inovace, technologie blízké budoucnosti
- 8. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení I. – vzdálená spolupráce, Home-office, podnikové aplikace, IS, ERP, sdílená data, RFID, IOT, problematika technologií, bezpečnosti, implementace
- 9. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení II. – sběr dat a jejich zpracování (relevance, validace, náklady), Big Data, umělá inteligence (Artificial Intelligence)
- 10. Archetypes theory – Rozdělení archetypů, Udržitelnost, Implementace teorie na aktuální společensky – business témata
- 11. Významné business teorie – Teorie učící se organizace (The learning organization theory), Strategie modrého oceánu (Blue Ocean Strategy BOS)
- 12. VUCA market – definice pojmu VUCA market, hyperkonkurenční prostředí, sdílená ekonomika
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
- SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
- doporučená literatura
- VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
- HAVLÍČEK, Karel. Small business: management & controlling. Kyjiv: Unyversitet Ukrajina, 2014. ISBN 978-966-388-494-3.
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
- BURIAN, Stanislav. Manažerská ekonomie (pokročilý kurz). Vyd. 2. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. ISBN 978-80-87839-58-4.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci, kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě, kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku.
Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi.
Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia (on-line přenos prostřednictvím MS TEAMS) a samostudiem. - Metody hodnocení
- Podmínky pro zakončení předmětu:
1. Splnit povinnou docházku 75 % denní studium, 50 % kombinované studium a ISP studenti. Při nesplnění zpracovat náhradní seminární práci v rozsahu minimálně 10 stran v šabloně BP. Pro tuto práci si student zvolí téma a nechá si je schválit vyučujícím. Podmínkou je použití minimálně 3 referencí z databáze ProQuest dostupné zdarma z IS.VSFS.
2. Zpracovat seminární práci, téma bude zveřejněno v průběhu výuky (seminární práce bude hodnocena max. 100 body, uděluje vyučující). Pro zpracování seminární práce určí vyučující deadline. Po tomto datu budou práce, které byly odevzdány pozdě penalizovány srážkou 50 bodů.
3. Úspěšně absolvovat 3 průběžné elektronické testy (zpřístupnění testů zveřejňuje garant předmětu), výsledky jsou automaticky zapisovány (bodově i procenty) do poznámkového bloku v hodnocení předmětu B_RP_2.
4. Po získání zápočtu za splnění bodů 1, 2, 3, absolvovat ZKOUŠKOVÝ TEST (elektronicky). Test je na 20 min, 20 otázek včetně početní. Každá správně zodpovězená otázka je hodnocena 1 bodem. Výsledky jsou automaticky zapisovány (bodově i procenty) do poznámkového bloku v hodnocení předmětu B_RP_2. Hodnocení výsledků testu (20-18 bodů = 1, 17-14 bodů = 2, 13-11 bodů = 3, 10-0 bodů = 4).
5. Umožněno je složit zkoušku – ústně online, nebo fyzicky písemně dle rozhodnutí vyučujícího (zkoušejícího). Zkouška bude složena ze 4 otázek a každá otázka bude hodnocena max. 10 body. Tedy celkem max. 40 bodů. Celkem student může získat maximálně 140 bodů.
Stupnice hodnocení a známek: A 140-120 bodů, B 119-110 bodů, C 109-99 bodů, D 98-78 bodů, E 77-60 bodů, F méně než 60 bodů. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2022
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Lukáš Blažek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/cEKPPKV: každou sudou středu 12:15–12:59 KV205, každou sudou středu 13:00–13:45 KV205, J. Tichý
B_RP_2/cEKPPPH: každé sudé pondělí 8:45–9:29 E224, každé sudé pondělí 9:30–10:15 E224, kromě Po 7. 2. ; a Po 7. 3. 8:00–8:45 E224, Po 21. 3. 8:00–8:45 E224, L. Blažek
B_RP_2/pEKPPKV: každou sudou středu 8:45–9:29 KV205, každou sudou středu 9:30–10:15 KV205, každou sudou středu 10:30–11:14 KV205, každou sudou středu 11:15–12:00 KV205, J. Tichý
B_RP_2/pEKPPPH: Po 10:30–11:14 E230, Po 11:15–12:00 E230, J. Tichý
B_RP_2/vEKPH: So 12. 3. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, So 26. 3. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, So 9. 4. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, L. Blažek - Předpoklady
- B_RP_1 Řízení podniku 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_RP_A1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je navázat na znalosti získané v předmětu Řízení podniku 1 a seznámit posluchače se základními procesy řízení dalších podnikových úseků. Studenti se primárně seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti financí, investičního rozhodování, řízení kvality, inovací, IS/IT, řízení podniků v krizi a restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
- Výstupy z učení
- Student by po absolvování tohoto předmětu měl být teoreticky vybaven pro řízení podniku. Během výuky je kladen důraz na praktické ověřování získaných vědomostí v praxi a to zejména v následujících disciplínách: •procesní řízení, •strategické řízení, •marketingové řízení, •obchodní řízení, •finanční řízení, •management kvality, •řízení inovací, •řízení podniku v krizi a jeho restrukturalizaci, •řízení a rozvoj lidských zdrojů. Při výuce je kladen důraz na příklady z reálného prostředí řízení podniku a studenti by měli být připraveni pro nástup do manažerských pozic v reálné prostředí.
- Osnova
- 1. Finanční řízení I. – Řízení nákladů, výnosů, EBITDA, EBIT, EBT, EAT, marže a jejich význam pro řízení podniku, cashflow
- 2. Finanční řízení II. – management aktiv, management pasiv, bilanční plánování a řízení hodnoty podniku
- 3. Investiční rozhodování – investiční trojúhelník, business plán a bod zvratu, metoda DCF, IRR, finanční deriváty, kapitálové trhy, spekulace
- 4. Řízení kvality – cíle řízení kvality, konkurenceschopnost a kvalita, přístupy k řízení kvality (QMS, TQM)
- 5. Řízení kvality – Deming - 14 bodů kvality, vybrané metody dosahování kvality a zlepšování (QM, EFQM, BSC, Six Sigma, LEAN, …)
- 6. Inovace I. – cíle, zdroje, realizace, inovační prostředí, řízení změn a inovací
- 7. Inovace II. – strategické inovace, produktové inovace, procesní inovace, technologie blízké budoucnosti
- 8. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení I. – vzdálená spolupráce, Home-office, podnikové aplikace, IS, ERP, sdílená data, RFID, IOT, problematika technologií, bezpečnosti, implementace
- 9. Technologie Průmyslu 4.0 v podnikovém řízení II. – sběr dat a jejich zpracování (relevance, validace, náklady), Big Data, umělá inteligence (Artificial Intelligence)
- 10. Archetypes theory – Rozdělení archetypů, Udržitelnost, Implementace teorie na aktuální společensky – business témata
- 11. Významné business teorie – Teorie učící se organizace (The learning organization theory), Strategie modrého oceánu (Blue Ocean Strategy BOS)
- 12. VUCA market – definice pojmu VUCA market, hyperkonkurenční prostředí, sdílená ekonomika
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
- SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
- doporučená literatura
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
- HAVLÍČEK, Karel. Small business: management & controlling. Kyjiv: Unyversitet Ukrajina, 2014. ISBN 978-966-388-494-3.
- BURIAN, Stanislav. Manažerská ekonomie (pokročilý kurz). Vyd. 2. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. ISBN 978-80-87839-58-4.
- JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci, kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě, kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku.
Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi.
Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia (on-line přenos prostřednictvím MS TEAMS) a samostudiem. - Metody hodnocení
- Podmínky pro zakončení předmětu:
1. Splnit povinnou docházku 75 % denní studium, 50 % kombinované studium a ISP studenti. Při nesplnění zpracovat náhradní seminární práci v rozsahu minimálně 10 stran v šabloně BP. Pro tuto práci si student zvolí téma a nechá si je schválit vyučujícím. Podmínkou je použití minimálně 3 referencí z databáze ProQuest dostupné zdarma z IS.VSFS.
2. Zpracovat seminární práci, téma bude zveřejněno v průběhu výuky – tato práce bude hodnocena max. 60 body. Pro zpracování seminární práce určí vyučující deadline. Po tomto datu budou práce, které byly odevzdány pozdě penalizovány srážkou 50 % bodů.
3. Úspěšně absolvovat 3 průběžné elektronické testy, každý po 15 bodech.
4. Po získání zápočtu za splnění bodů 1, 2, 3 (získání 65-105 bodů), absolvovat ZKOUŠKOVÝ TEST. Umožněno je složit zkoušku – ústně, nebo fyzicky písemně dle rozhodnutí vyučujícího (zkoušejícího). Zkouška bude složena ze 4 otázek a každá otázka bude hodnocena max. 10 body. Tedy celkem max. 40 bodů. Celkem student může získat maximálně 145 bodů.
Stupnice hodnocení a známek: A 145-125 bodů, B 124-110 bodů, C 109-99 bodů, D 98-78 bodů, E 77-60 bodů, F méně než 60 bodů. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2021
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/cEKPH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E127, každé liché pondělí 14:45–15:30 E127, M. Pavlák
B_RP_2/cPPKV: každé liché pondělí 12:15–12:59 KV204, každé liché pondělí 13:00–13:45 KV204, J. Tichý
B_RP_2/cPPPH: každou lichou středu 15:45–16:29 E124, každou lichou středu 16:30–17:15 E124, M. Pavlák
B_RP_2/pEKPPPH: Út 12:15–12:59 E230, Út 13:00–13:45 E230, J. Tichý
B_RP_2/poPPKV: Út 12:15–12:59 KV202, Út 13:00–13:45 KV202, J. Tichý
B_RP_2/vEKPH: So 27. 2. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, So 27. 3. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Pá 23. 4. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, M. Pavlák - Předpoklady
- B_RP_1 Řízení podniku 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_RP_A1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti financí, řízení kvality, inovací, IS/IT a personálu. Do výuky jsou začleněny kapitoly řízení rizik a podniků v restrukturalizaci. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Každá přednáška bude zakončena výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz tak budou schopni vysvětlit základní podnikové procesy, založené na strategickém a operativním řízení, a to ve vazbě na tvorbu finančních rozpočtů, modely řízení kvality, inovační řízení a řízení v době krize.
- Výstupy z učení
- Student by po absolvování tohoto předmětu měl být teoreticky vybaven pro řízení podniku. Během výuky je kladen důraz na praktické ověřování získaných vědomostí v praxi a to zejména v následujících disciplínách: •procesní řízení, •strategické řízení, •marketingové řízení, •obchodní řízení, •finanční řízení, •management kvality, •řízení inovací, •řízení podniku v krizi a jeho restrukturalizaci, •řízení a rozvoj lidských zdrojů. Při výuce je kladen důraz na příklady z reálného prostředí řízení podniku a studenti by měli být připraveni pro nástup do manažerských pozic v reálné prostředí.
- Osnova
- 1.Finanční plány výnosově nákladové - Plánování výnosů - Plánování nákladů - Manažerský význam EBITDA, EBIT, EBT, EAT
- 2. Finanční plány příjmově výdajové - Přímá metoda - Nepřímá metoda - Manažerský význam CF a FCF
- 3. Bilance a finanční plánování - Plánování aktiv - Plánování pasiv - Bilanční pravidla
- 4. Investiční plánování - Metoda DCF - Investiční rozhodování
- 5. Modely QMS - Podstata modelů QMS - Zavádění standardů ISO - Výhody a nevýhody QMS
- 6. Modely TQM a BSC - Podstata TQM - Zavádění EFQM - Podstata BSC
- 7. Řízení inovací I - Procesní inovace - Strategické inovace
- 8. Řízení inovací II - Produktové inovace - Fáze produktových inovací - Inovační plán
- 9. Provozní restrukturalizace - Zajištění CF - Bod zvratu - Personální restrukturalizace - Obnovení důvěry
- 10. Finanční restrukturalizace - Podstata finanční restrukturalizace - Insolvence, reorganizace, konkurz
- 11. Budování manažerských týmů - Výběr manažerů - Zařazení do týmu - Motivace a vzdělávání
- 12. Tvorba organizačních struktur - Funkcionální struktura - Produktová struktura - Geografická struktura
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy. Praktické postupy pro úspěšný rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. 2013. 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
- SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
- doporučená literatura
- FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
- KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811s. ISBN 978-80-7400-194-9.
- HAVLÍČEK, Karel. Small business: management & controlling. Kyjiv: Unyversitet Ukrajina, 2014. ISBN 978-966-388-494-3.
- JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
- BURIAN, Stanislav. Manažerská ekonomie (pokročilý kurz). Vyd. 2. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. ISBN 978-80-87839-58-4.
- VÁCHAL, Jan a Marek VOCHOZKA. Podnikové řízení. 1. vyd. Praha: Grada. 2014. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- Výukové metody
- Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci, kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě, kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude i zadávání úkolů pro domácí přípravu na následující výuku. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá průběžnou přípravu studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia a samostudiem.
- Metody hodnocení
- Podmínky pro zakončení předmětu:
1. Splnit povinnou docházku 75 % denní studium, 50 % kombinované studium a ISP studenti. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje navíc seminární práci. Téma práce student bude předem konzultovat s vyučujícím, který jej odsouhlasí. Rozsah seminární práce bude minimálně 10 stran textu v odpovídající formální úpravě. V práci budou citované minimálně 3 zdroje z databáze ProQuest (dostupné z IS).
2. Zpracovat seminární práci, která se skládá ze 2 částí a jejíž šablona bude v průběhu výuky zveřejněna v IS – tato práce bude hodnocena max. 70 body. Pro zpracování seminární práce určí vyučující deadline. Po tomto datu budou práce, které byly odevzdány pozdě penalizovány srážkou 50 % bodů.
3. Studenti v průběhu semestru obdrží 3 průběžné testy – každý po 15 bodech. Tyto testy nebudou opakovány. Student, který se neúčastní online testu je automaticky hodnocen za 0 bodů. Celkově tedy z průběžného testování 3x15 bodů, tedy max. 45+30bodů.
4. Složit zkoušku – ústně, nebo písemně dle rozhodnutí vyučujícího. Zkouška bude složena ze 4 otázek a každá otázka bude hodnocena max. 10 body. Tedy celkem max. 40 bodů.
5. Celkem student může získat maximálně 115 bodů. Stupnice hodnocení a známek: A 115-93 bodů, B 92-85 bodů, C 84-77 bodů, D 76-69 bodů, E 68-60 bodů, F méně než 60 bodů. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Předpoklady
- Předpokladem úspěšného zvládnutí obsahu studovaného předmětu studentem jsou předchozí znalosti: základů marketingové komunikace a marketingového výzkumu, základních poznatků o vývoji ekonomických teorií, vybraných otázek psychologie a sociologie. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studium předmětu umožní studentům základní orientaci v procesech, které jsou typické pro formulaci hierarchické soustavy cílů, odpovídajících aktuální situaci podniku. Studenti se seznámí se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikrookolí, a faktory, které je nutno sledo-vat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky v oblasti řízení, jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které umožňují správné pochopení místa, významu a vlivu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky.
- Osnova
- 1.Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktic-ké a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2.Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3.Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globál-ním prostředí. 4.Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, ži-votní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5.Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a je-jich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6.Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekono-mická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7.Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifi-kace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8.Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativ-ní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Literatura
- VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace
- PITRA, Z.:Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století)Praha: Professional Publishing, 2007.
- PETŘÍKOVÁ, R.:Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3
- TRUNEČEK, J.:Znalostní podnik ve znalostní společnosti
- STEINÖCKER, R.:Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997
- ŠMÍDA, F.:Strategie v podnikové praxi Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X
- DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000, ISBN 80-7261-021-X
- ČASTORÁL, Z.:Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005
- KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS,2004 ISBN: 80-86754-31-6
- ŠULÁK, M.,VACÍK, E.: Strategické řízení v podnicích a projektech
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze procesního řízení podniku, založeném na interdisciplinárním pojetí. Minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia je 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- V návaznosti na předmět B_RP_1 vypracovat a obhájit ročníkovou práci jako předpoklad účasti u zkoušky
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/pMKL: Út 14:00–14:44 K312, Út 14:45–15:30 K312, M. Petrášek
B_RP_2/pMMO: Po 8:45–9:29 M24, Po 9:30–10:15 M24, Z. Bezděka
B_RP_2/pMPH: Čt 14:00–14:44 E007KC, Čt 14:45–15:30 E007KC, M. Petrášek
B_RP_2/sMKL: St 9. 2. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, St 6. 4. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, Z. Bezděka
B_RP_2/sM1aPH: St 16. 2. 15:45–17:15 E225, 17:30–19:00 E225, St 2. 3. 15:45–17:15 E225, 17:30–19:00 E225, K. Havlíček
B_RP_2/sM1bPH: St 16. 3. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, St 23. 3. 19:15–20:45 E227, St 6. 4. 15:45–17:15 E227, M. Petrášek
B_RP_2/vMMO: So 12. 2. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, So 26. 2. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, B. Krešne
B_RP_2/vM2PH: Pá 11. 2. 15:30–17:00 E128, So 26. 2. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, So 12. 3. 8:00–9:30 E128, K. Havlíček
B_RP_2/vM3PH: So 26. 2. 8:00–9:30 E129, So 12. 3. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Pá 25. 3. 17:15–18:45 E129, K. Havlíček - Předpoklady
- Předpokladem úspěšného zvládnutí obsahu studovaného předmětu studentem jsou předchozí znalosti: základů marketingové komunikace a marketingového výzkumu, základních poznatků o vývoji ekonomických teorií, vybraných otázek psychologie a sociologie. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studium předmětu umožní studentům základní orientaci v procesech, které jsou typické pro formulaci hierarchické soustavy cílů, odpovídajících aktuální situaci podniku. Studenti se seznámí se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikrookolí, a faktory, které je nutno sledo-vat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky v oblasti řízení, jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které umožňují správné pochopení místa, významu a vlivu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky.
- Osnova
- 1.Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktic-ké a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2.Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3.Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globál-ním prostředí. 4.Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, ži-votní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5.Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a je-jich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6.Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekono-mická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7.Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifi-kace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8.Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativ-ní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Literatura
- STEINÖCKER, R.:Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997
- DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000, ISBN 80-7261-021-X
- TRUNEČEK, J.:Znalostní podnik ve znalostní společnosti
- PETŘÍKOVÁ, R.:Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3
- ŠULÁK, M.,VACÍK, E.: Strategické řízení v podnicích a projektech
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8
- PITRA, Z.:Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století)Praha: Professional Publishing, 2007.
- ČASTORÁL, Z.:Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005
- ŠMÍDA, F.:Strategie v podnikové praxi Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X
- VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace
- KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS,2004 ISBN: 80-86754-31-6
- Metody hodnocení
- V návaznosti na předmět B_RP_1 vypracovat a obhájit ročníkovou práci jako předpoklad účasti u zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 8 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Stanislava Čížková (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/cMKLks: Čt 15. 4. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, Čt 29. 4. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, M. Petrášek
B_RP_2/pMKL: Po 12:15–12:59 K203, Po 13:00–13:45 K203, M. Petrášek
B_RP_2/pMMO: každé liché pondělí 15:45–16:29 M14, každé liché pondělí 16:30–17:15 M14, každé liché pondělí 17:30–18:14 M14, každé liché pondělí 18:15–19:00 M14, Z. Bezděka
B_RP_2/pMPH: Út 12:15–12:59 E004, Út 13:00–13:45 E004, M. Petrášek
B_RP_2/uM1aPH: Út 9. 2. 17:30–19:00 E225, Út 23. 2. 17:30–19:00 E225, Út 9. 3. 19:15–20:45 E225, Út 23. 3. 19:15–20:45 E225, K. Havlíček
B_RP_2/uM1bPH: Út 9. 2. 19:15–20:45 E227, Út 23. 2. 19:15–20:45 E227, Út 9. 3. 17:30–19:00 E227, Út 23. 3. 17:30–19:00 E227, K. Havlíček
B_RP_2/vMMO: So 6. 3. 9:45–11:15 M16, 11:30–13:00 M16, So 20. 3. 9:45–11:15 M17, 11:30–13:00 M17, B. Krešne
B_RP_2/vM2PH: Pá 5. 2. 13:45–15:15 E125, So 6. 2. 8:00–9:30 E125, So 6. 3. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, K. Havlíček
B_RP_2/vM3PH: Pá 5. 2. 17:15–18:45 E126, So 6. 2. 11:30–13:00 E126, Pá 5. 3. 13:45–15:15 E126, So 6. 3. 8:00–9:30 E126, K. Havlíček
B_RP_2/vM4PH: Pá 5. 2. 15:30–17:00 E127, So 6. 2. 9:45–11:15 E127, Pá 5. 3. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, K. Havlíček - Předpoklady
- Předpokladem úspěšného zvládnutí obsahu studovaného předmětu studentem jsou předchozí znalosti: základů marketingové komunikace a marketingového výzkumu, základních poznatků o vývoji ekonomických teorií, vybraných otázek psychologie a sociologie. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Studium předmětu umožní studentům základní orientaci v procesech, které jsou typické pro formulaci hierarchické soustavy cílů, odpovídajících aktuální situaci podniku. Studenti se seznámí se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikrookolí, a faktory, které je nutno sledo-vat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky v oblasti řízení, jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které umožňují správné pochopení místa, významu a vlivu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky.
- Osnova
- 1.Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktic-ké a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2.Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3.Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globál-ním prostředí. 4.Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, ži-votní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5.Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a je-jich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6.Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekono-mická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7.Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifi-kace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8.Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativ-ní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Metody hodnocení
- V návaznosti na předmět B_RP_1 vypracovat a obhájit ročníkovou práci jako předpoklad účasti u zkoušky
- Informace učitele
- [1]ČASTORÁL, Z.:Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 [2]KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS,2004 ISBN: 80-86754-31-6 [3]DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000, ISBN 80-7261-021-X [4]KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8 [5]PETŘÍKOVÁ, R.:Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3 [6]PITRA, Z.:Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století)Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-33-7 [7]STEINÖCKER, R.:Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997 [8]ŠULÁK, M.,VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 ISBN 80-86754-35-9 [9]ŠMÍDA, F.:Strategie v podnikové praxi Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X [10]TRUNEČEK, J.:Znalostní podnik ve znalostní společnosti Praha: Professional Publishing, 2003.ISBN 80-86419-35-5 [11]VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Praha: Management Press, 2002 ISBN 80-7261-029-5
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2009
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Stanislava Čížková (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/pMKL: Čt 10:30–11:14 K205, Čt 11:15–12:00 K205, J. Blaha
B_RP_2/pMMO: Čt 8:45–9:29 M27, Čt 9:30–10:15 M27, Z. Bezděka
B_RP_2/pMPH: každou sudou středu 15:45–16:29 E007KC, každou sudou středu 16:30–17:15 E007KC, každou sudou středu 17:30–18:14 E007KC, každou sudou středu 18:15–19:00 E007KC, K. Havlíček
B_RP_2/sM1aPH: St 11. 2. 19:15–20:45 E129, St 18. 3. 17:30–19:00 E129, St 25. 3. 17:30–19:00 E129, St 8. 4. 19:15–20:45 E129, S. Čížková
B_RP_2/sM1bPH: St 1. 4. 19:15–20:45 E126, St 22. 4. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, St 29. 4. 17:30–19:00 E126, S. Čížková
B_RP_2/uMKL: Út 3. 3. 15:45–17:15 K211, 17:30–19:00 K211, Út 10. 3. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, J. Blaha
B_RP_2/vMMO: So 4. 4. 9:45–11:15 M17, 14:00–15:30 M17, So 18. 4. 9:45–11:15 M17, 11:30–13:00 M17, A. Klosová
B_RP_2/vM2PH: So 14. 3. 14:00–15:30 E223, So 28. 3. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, So 16. 5. 8:00–9:30 E230, K. Havlíček
B_RP_2/vM3PH: So 14. 3. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 16. 5. 9:45–11:15 E004, 11:30–13:00 E004, K. Havlíček - Předpoklady
- Předpokladem úspěšného zvládnutí obsahu studovaného předmětu studentem jsou předchozí znalosti: základů marketingové komunikace a marketingového výzkumu, základních poznatků o vývoji ekonomických teorií, vybraných otázek psychologie a sociologie. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Studium předmětu umožní studentům základní orientaci v procesech, které jsou typické pro formulaci hierarchické soustavy cílů, odpovídajících aktuální situaci podniku. Studenti se seznámí se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikrookolí, a faktory, které je nutno sledo-vat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky v oblasti řízení, jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které umožňují správné pochopení místa, významu a vlivu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky.
- Osnova
- 1.Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktic-ké a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2.Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3.Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globál-ním prostředí. 4.Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, ži-votní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5.Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a je-jich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6.Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekono-mická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7.Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifi-kace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8.Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativ-ní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Metody hodnocení
- V návaznosti na předmět B_RP_1 vypracovat a obhájit ročníkovou práci jako předpoklad účasti u zkoušky
- Informace učitele
- [1]ČASTORÁL, Z.:Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 [2]KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS,2004 ISBN: 80-86754-31-6 [3]DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000, ISBN 80-7261-021-X [4]KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8 [5]PETŘÍKOVÁ, R.:Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3 [6]PITRA, Z.:Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století)Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-33-7 [7]STEINÖCKER, R.:Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997 [8]ŠULÁK, M.,VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 ISBN 80-86754-35-9 [9]ŠMÍDA, F.:Strategie v podnikové praxi Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X [10]TRUNEČEK, J.:Znalostní podnik ve znalostní společnosti Praha: Professional Publishing, 2003.ISBN 80-86419-35-5 [11]VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Praha: Management Press, 2002 ISBN 80-7261-029-5
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_RP_2 Řízení podniku 2
Vysoká škola finanční a správníléto 2008
- Rozsah
- 1/1. 8 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Josef Budík, CSc. (cvičící)
Ing. Miroslav Hezina (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_2/cMKL: každou sudou středu 12:15–12:59 K212, každou sudou středu 13:00–13:45 K212, J. Blaha
B_RP_2/cMMO: každé sudé pondělí 14:00–14:45 M22, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M22, V. Kunz
B_RP_2/cM1PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E126, každé liché úterý 11:15–12:00 E126, M. Hezina
B_RP_2/cM2PH: každé sudé úterý 10:30–11:14 E127, každé sudé úterý 11:15–12:00 E127, M. Hezina
B_RP_2/cM3PH: každé sudé úterý 12:15–12:59 E223, každé sudé úterý 13:00–13:45 E223, M. Hezina
B_RP_2/pMKL: každou lichou středu 14:00–14:44 K212, každou lichou středu 14:45–15:30 K212, J. Blaha
B_RP_2/pMMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M22, každé liché úterý 13:00–13:45 M22, V. Kunz
B_RP_2/pMPH: každé liché úterý 8:45–9:29 E004, každé liché úterý 9:30–10:15 E004, M. Hezina
B_RP_2/sMKL: St 26. 3. 17:30–19:00 K205, St 16. 4. 15:45–17:15 K205, St 23. 4. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, J. Blaha
B_RP_2/uMPH: Út 8. 4. 19:15–20:45 E129, Út 22. 4. 17:30–19:00 E129, Út 29. 4. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, J. Blaha
B_RP_2/vMMO: So 15. 3. 9:45–11:15 M17, Pá 4. 4. 17:15–18:45 M15, Pá 18. 4. 17:15–18:45 M22, Pá 2. 5. 13:45–15:15 M22, V. Kunz
B_RP_2/vM2PH: Pá 15. 2. 13:45–15:15 E223, 15:30–17:00 E223, So 1. 3. 11:30–13:00 E223, Pá 4. 4. 15:30–17:00 E223, J. Blaha
B_RP_2/vM3PH: Pá 15. 2. 12:00–13:30 E224, Pá 29. 2. 15:30–17:00 E224, Pá 14. 3. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, M. Hezina - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem předmětu je seznámit posluchače s moderním pohledem na podnik jako prvek globalizující se ekonomiky, který realizuje své procesy v podmínkách, v nichž se komplexně prosazují makroekonomické i mikroekonomické faktory, působí vývojové tendence v rámci odvětví a oboru, působí vlivy globální i regionální. Má-li plnit své základní cíle, musí management podniku umět analyzovat, znát a reagovat na tyto faktory, začlenit je do formulace hierarchické struktury cílů a metod jejich realizace, do všech dílčích prvků řídící činnosti. Studenti se seznámí s podnikem jako relativně uzavřeným systémem, který vstupuje aktivně do vztahů se svým okolím, stanovuje, sleduje a koordinuje vnitropodnikové procesy k dosažení hierarchické soustavy cílů, které odpovídají aktuální situaci a potřebám makroprostředí i mikroprostředí. Seznámí se se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikroprostředí, jaké faktory je třeba sledovat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky s oblasti řízení, s jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Studium předmětu by mělo umožnit studentům základní orientaci v moderních přístupech, teoriích, trendech a současných modelech řízení s aplikací na podnik s cílem zajistit jeho úspěšnost a konkurenceschopnost v podmínkách globalizující se ekonomiky. Vytvořit tak širší poznatkový základ, který umožní zapojit poznatky o marketingu a jednotlivých marketingových aktivitách, které studenti získávají v jiných odborných předmětech, do komplexu podnikového procesu a do širších souvislostí jeho řízení. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které by umožňovalo správné pochopení místa a významu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky a zvládnutí základních manažerských postupů a metod, které jsou nezbytnou součástí úspěšného výkonu činností pracovníků v oblasti marketingových komunikací.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 3. semestr: 1. Základní poznatky managementu. Významové roviny pojmu management, rozdělení manažerských aktivit, obecné rysy manažerské práce, manažer jako člověk 2. Plánování. Úkoly plánování, postup při sestavování plánů a struktura podnikového plánu, požadavky při vymezení cílů, řízení podle cílů 3. Rozhodování. Základní pojmy, racionalita rozhodování, struktura rozhodovacích procesů, metody a formy rozhodování. 4. Implementace. Koncepce uspokojování potřeb, motivace, demotivace, vedení lidí, vůdcovství, koordinace, koučování, zmocňování, řízení sdílenou vizí, 5. Organizování. Jeho místo v procesu řízení, charakteristika organizačních struktur, organizační projektování, řízení a správa podniku 6. Kontrola. Její funkce a místo v řízení, základní členění kontrolních procesů, jejich vnitřní struktura, audit a controlling 4. semestr. 1. Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktické a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2. Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3. Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globálním prostředí. 4. Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, životní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5. Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a jejich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6. Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekonomická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7. Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifikace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8. Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: prezenční studium: přednáška, seminář kombinované studium: řízená konzultace - seminář Metody hodnocení: zápočet (3. semestr) zápočet, zkouška (4. semestr)
- Informace učitele
- Literatura: Odborná literatura: [1] DRUCKER, P.: Řízení v době velkých změn Management Press, Praha 1998 [2] DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století Management Press, Praha 2000 [3] KEŘKOVSKÝ, M. VYKYPĚL, O.: O strategickém řízení. Teorie pro praxi. 1. vydání. C.H. Beck, Praha 2002 [4] PITRA, Z.: Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století) Professional Publishing, Praha 2007. [5] STEINÖCKER, R.: Strategický controlling BaBtext, Praha 1997 [6] ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech VŠFS, o.p.s., Praha 2005 [7] ROBBINS, S. P., COULTER, M.: Management. 1.vydání. Grada Publishing, Praha 2004, [8] ŠMÍDA, F.: Strategie v podnikové praxi Professional Publishing, Praha 2003. [9] TRUNEČEK, J.: Znalostní podnik ve znalostní společnosti Professional Publishing, Praha 2003. [10] VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Management Press, Praha 2002
- Statistika zápisu (nejnovější)