VSFS:B_Mar Marketing - Course Information
B_Mar Marketing
University of Finance and Administrationsummer 2012
- Extent and Intensity
- 2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Ing. Pavel Klička, PhD.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_Mar/vPPPH: Sat 3. 3. 11:30–13:00 E124, Fri 16. 3. 12:00–13:30 E124, 13:45–15:15 E124, Sat 31. 3. 11:30–13:00 E124, Fri 20. 4. 13:45–15:15 E124, P. Klička
- Prerequisites (in Czech)
- Základním předpokladem studenta je schopnost porozumět teorii marketingu a schopnost aplikovat získané teoretické znalosti na praktické příklady z oblasti marketingového řízení podniku.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Na konci tohoto kurzu bude student umět vysvětlit pojem marketing, bude ho umět odlišit od obecného pojmu prodej. Dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy používané v marketingu. Naučí se na marketing nahlížet v celém jeho historickém vývoji. Student dokáže přesně časově zařadit jednotlivé koncepce využívané v marketingu a dokáže je charakterizovat a poukázat na příklady těchto koncepcí v praxi. Dále je schopen vyvsvětlit podstatu komunikačního procesu v marketingu a umí vysvětlit v čem spočívá důležitost komunikačního sdělení v marketingu. Student je schopen vyjmenovat a podrobně charakterizovat jednotlivé součásti mikroprostředí a makroprostředí firmy. Dokáže jednotlivé součásti nejen vyjmenovat, ale aplikovat jednotlivé součásti prostředí do dnešní ekonomické situace a vyvodit, jaké důsledky to má pro firmy v různých odvětví národního hospodářství.Student dokáže prakticky využít SWOT analýzu na konkrétních vybraných firmách. Student dokáže vysvětlit význam segmentace, způsob segmentace a dokáže vysvětlit jaký by v konečném důsledku měl segment být a co by měl splňovat. Student je schopen vysvětlit pojem marketingový mix a jeho součásti. Je schopen aplikovat jednotlivé součásti marketingového mixu v praxi a bude schopen doložit důležitost těchto součástí pro marketing. Student bude schopen podrobně popsat úlohu produktu ve výrobkovém mixu, především pak složení výrobku a důležitost značky pro výrobek. Dokáže charakterizovat značku a na konkrétních příkladech dokáže značku popsat a vysvětlit důvod volby takové značky. Student bude znát pojem životní cyklus výrobku a BCG matice a dokáže přesně charakterizovat a vystuhnout jednotlivé fáze životního cyklu výrobku. Student je schopen vysvětlit pojem propagace. Jaké konkrétní typy propagace existují a dokáže je uplatnit na konkrétních příkladech. Dokáže aplikovat podporu prodeje a její nástroje a stejně tak umí podrobně vysvětlit reklamu a jednotlivé druhy reklamy. Bude se orientovat v základních pojmech typických pro digitální a internetovou reklamu. Student dokáže vysvětlit druhy a význam distribuce pro marketing a umí aplikovat jednotlivé druhy distribuce do praxe.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Definice marketingu. Základní pojmy marketingu vycházející z definice marketingu, vztahový a transakční marketing
- 2. Marketingové koncepce, komunikace a komunikační proces
- 3. Marketingové makro a mikro prostředí. Trhy a cílové trhy. SWOT analýza. Segmentace trhu
- 4. Marketingový mix – produkt, cena
- 5. Marketingový mix – propagace, distribuce
- Literature
- required literature
- KOTLER, P., KELLER, K.: Marketing management, GRADA 2007,
- PELSMACKER, P., GEUENS, M.: Marketingová komunikace, GRADA 2007,
- PŘIKRYLOVÁ, J and H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- KOTLER, P. and G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marektingová komunikace, GRADA 2011,
- recommended literature
- Foret, M.: Marketingová komunikace, CPRESS 2011
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka probíhá formou interaktivních přednášek s PowerPointovou prezentací, diskuse a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je zakončen zkouškou (ZK, 7 kreditů). Zkouška bude provedena ústním zkoušením. Na konci semestru studenti obdrží okruhy otázek ke zkoušce
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/B_Mar