VSFS:N_SMK Sociologie marketingové komuni - Informace o předmětu
N_SMK Sociologie marketingové komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Tomčík, PhD. (přednášející), PhDr. Petra Raudenská, Ph.D. (zástupce)
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. František Zich, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_SMK/cMMO: každou sudou středu 12:15–12:59 M25, každou sudou středu 13:00–13:45 M25, M. Tomčík
N_SMK/cMPH: každé liché úterý 12:15–12:59 S11, každé liché úterý 13:00–13:45 S11, F. Zich
N_SMK/pMMO: St 14:00–14:44 M25, St 14:45–15:30 M25, M. Tomčík
N_SMK/pMPH: Út 10:30–11:14 S11, Út 11:15–12:00 S11, F. Zich
N_SMK/uMPH: Út 24. 3. 14:00–15:30 S11, Út 14. 4. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 28. 4. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Tomčík
N_SMK/vMKL: Pá 6. 2. 15:30–17:00 K206, Pá 13. 3. 13:45–15:15 K206, 15:30–17:00 K206, Pá 27. 3. 13:45–15:15 K206, 15:30–17:00 K206, P. Raudenská
N_SMK/vMPH: Pá 13. 2. 13:45–15:15 S11, 15:30–17:00 S11, Pá 13. 3. 12:00–13:30 S23, Pá 27. 3. 13:45–15:15 S11, 15:30–17:00 S11, M. Tomčík - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování kurzu by si měl student osvojit si úlohu marketingové komunikace jako intervenčního faktoru v rozhodovacím procesu a spotřebním chování lidí. Měl by umět definovat sociálních souvislostí a dopadů prostředků marketingové komunikace na společnost, její sociální strukturu, na hlavní sociální skupiny a jednání lidí. Bude znát empirické možnosti zkoumání vedlejších sociálních efektů marketingové komunikace, konkrétně dopady MK v oblasti í životních hodnot a životních stereotypů a vliv marketingové komunikace na formování životního způsobu a životního stylu moderní společnosti. Na základě získaných znalostí by student měl být schopen definovat přímé a nepřímé (nezamýšlenými) důsledky a sociální externality (vnitřní, vnější) marketingové komunikace. Součástí výuky tohoto předmětu je účast na empirickém zkoumání vedlejších efektů marketingové komunikace na společnost a změn spotřebního chování obyvatel v souvislosti sekonomickou krizí.
- Osnova
- Struktura předmětu: 1. Vymezení specifiky a obsahu sociologie marketingové komunikace, význam strukturálního a vztahového přístupu. 2. Marketingová komunikace jako samostatné „odvětví“ lidské činnosti z pohledu sociologie, marketing jako profese. 3. Struktura lidského činu. Systémové prostředí a nezamýšlené důsledky činu. Vedlejší důsledky marketingové komunikace. Problémy jejich poznání a evaluace. 4. Komunikační proces a sociální prostředí marketingu 5. Marketingová komunikace jako intervenční faktor 6. Účinky MK na jednotlivce a společnost a jejich měření 7. Vliv MK na životní způsob lidí – problém kvality života 8. Postmoderní způsob života – hédonismus 9. Vliv MK na formování hodnotového světa lidí 10. Spotřební chování domácností v souvislosti se sociální diferenciací společnost 11. Marketingová komunikace jako civilizační faktor – organizační funkce 12. Antireklama a kritika MK
- Literatura
- povinná literatura
- • Kalka, J., Allgayer,F.,: Marketing podle cílových skupin. Jak žijeme. Co kupujeme. Čím se řídíme. Computer PRESS, 2007, ISBN 978-80-251-1617-3
- • Tuček, M. ed.: Soudržnost v diferencující se společnosti, Sociologický ústav AV ČR, Praha, 2008, ISBN 978-80- 244-2858-1, kap. 2
- • Dufková, J., Tuček, M. (ed.): Proměny způsobu života. In. Tuček, M. (ed.). Dynamika české společnosti a osudy lidí na přelomu tisíciletí. Praha: Slon, 2003. ISBN 978-80-86429-22-9
- • Kubátová H. : Sociologie životního způsobu, Grada, Praha, 2010 ISBN 978-80-247- 2456-0
- • Zich, F.: On the theme of marketng communication side effects, in: Communiction Today 1/2012, Trnava, ISSN 1338-130X
- doporučená literatura
- LIPOVETSKY, G. Paradoxní štěstí: esej o . 1. vyd. Praha: Prostor, 2007. 443 s. ISBN 978-80-7260-184-4
- • Thompson J. B : Média a modernita: Mediální studia, Nakladatelství. Karolinum, UK Praha, 2004. ISBN 80-246-0652-6
- • Prudký L. a kol: Inventura hodnot, Academia , Praha, 2009, 344 s. ISBN 978-80-. 200-1751-2
- neurčeno
- O.Roubal, F.Zich :Marketingová sociologie . Eupress, Praha, I SBN 978-80-7408-102-6ha,
- Výukové metody
- Přednášky, zpracování seminární práce na zadané téma a účast na empirickém šetření - provedení výzkumných rozhovorů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou zkouškou. a) Zkouška formou testu, odpovídá se slovně (nikoliv volbou alternativ) na 6 otázek vybraných ze 30 zkušebních otázek, za správnou a úplnou odpověď je 5 bodů, minimální počet bodů pro složení zkoušky je 15 bodů. b) Vyhodnocení seminární práce a kvality provedených výzkumných rozhovorů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předpoklad:
Znalosti základů sociologie na úrovni bakalářského studia a zkouška z předmětu sociologické teorie moderní společnosti
Prequisites:
Basic knowledge of sociology at the bachelor level and examination of the subject of sociological theory of modern society - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2015/N_SMK