B_Mar Marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Klička, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Mar/vPPPH: So 3. 3. 11:30–13:00 E124, Pá 16. 3. 12:00–13:30 E124, 13:45–15:15 E124, So 31. 3. 11:30–13:00 E124, Pá 20. 4. 13:45–15:15 E124, P. Klička
Předpoklady
Základním předpokladem studenta je schopnost porozumět teorii marketingu a schopnost aplikovat získané teoretické znalosti na praktické příklady z oblasti marketingového řízení podniku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student umět vysvětlit pojem marketing, bude ho umět odlišit od obecného pojmu prodej. Dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy používané v marketingu. Naučí se na marketing nahlížet v celém jeho historickém vývoji. Student dokáže přesně časově zařadit jednotlivé koncepce využívané v marketingu a dokáže je charakterizovat a poukázat na příklady těchto koncepcí v praxi. Dále je schopen vyvsvětlit podstatu komunikačního procesu v marketingu a umí vysvětlit v čem spočívá důležitost komunikačního sdělení v marketingu. Student je schopen vyjmenovat a podrobně charakterizovat jednotlivé součásti mikroprostředí a makroprostředí firmy. Dokáže jednotlivé součásti nejen vyjmenovat, ale aplikovat jednotlivé součásti prostředí do dnešní ekonomické situace a vyvodit, jaké důsledky to má pro firmy v různých odvětví národního hospodářství.Student dokáže prakticky využít SWOT analýzu na konkrétních vybraných firmách. Student dokáže vysvětlit význam segmentace, způsob segmentace a dokáže vysvětlit jaký by v konečném důsledku měl segment být a co by měl splňovat. Student je schopen vysvětlit pojem marketingový mix a jeho součásti. Je schopen aplikovat jednotlivé součásti marketingového mixu v praxi a bude schopen doložit důležitost těchto součástí pro marketing. Student bude schopen podrobně popsat úlohu produktu ve výrobkovém mixu, především pak složení výrobku a důležitost značky pro výrobek. Dokáže charakterizovat značku a na konkrétních příkladech dokáže značku popsat a vysvětlit důvod volby takové značky. Student bude znát pojem životní cyklus výrobku a BCG matice a dokáže přesně charakterizovat a vystuhnout jednotlivé fáze životního cyklu výrobku. Student je schopen vysvětlit pojem propagace. Jaké konkrétní typy propagace existují a dokáže je uplatnit na konkrétních příkladech. Dokáže aplikovat podporu prodeje a její nástroje a stejně tak umí podrobně vysvětlit reklamu a jednotlivé druhy reklamy. Bude se orientovat v základních pojmech typických pro digitální a internetovou reklamu. Student dokáže vysvětlit druhy a význam distribuce pro marketing a umí aplikovat jednotlivé druhy distribuce do praxe.
Osnova
  • 1. Definice marketingu. Základní pojmy marketingu vycházející z definice marketingu, vztahový a transakční marketing
  • 2. Marketingové koncepce, komunikace a komunikační proces
  • 3. Marketingové makro a mikro prostředí. Trhy a cílové trhy. SWOT analýza. Segmentace trhu
  • 4. Marketingový mix – produkt, cena
  • 5. Marketingový mix – propagace, distribuce
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P., KELLER, K.: Marketing management, GRADA 2007,
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M.: Marketingová komunikace, GRADA 2007,
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
  • KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marektingová komunikace, GRADA 2011,
    doporučená literatura
  • Foret, M.: Marketingová komunikace, CPRESS 2011
Výukové metody
Výuka probíhá formou interaktivních přednášek s PowerPointovou prezentací, diskuse a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zkouškou (ZK, 7 kreditů). Zkouška bude provedena ústním zkoušením. Na konci semestru studenti obdrží okruhy otázek ke zkoušce
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.