B_Mar Marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2007
Rozsah
2/0. 8hodin/semestr. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Novotná (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící)
Garance
Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Mar/pMKL: Čt 14:00–14:44 K311, Čt 14:45–15:30 K311, P. Klička
B_Mar/pMMO: Út 10:30–11:14 M14, Út 11:15–12:00 M14, A. Klosová
B_Mar/pMPH: Út 8:45–9:29 E004, Út 9:30–10:15 E004, M. Vaňák
B_Mar/sM1aPH: St 21. 11. 19:15–20:45 E129, St 28. 11. 19:15–20:45 E129, St 5. 12. 19:15–20:45 E129, St 12. 12. 19:15–20:45 E129, M. Vaňák
B_Mar/sM1bPH: St 3. 10. 19:15–20:45 E126, St 10. 10. 19:15–20:45 E126, St 24. 10. 19:15–20:45 E126, St 31. 10. 19:15–20:45 E126, M. Vaňák
B_Mar/uMKL: Út 2. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Út 16. 10. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, J. Novotná
B_Mar/vMMO: Pá 23. 11. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, So 5. 1. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: So 27. 10. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, Pá 30. 11. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, M. Vaňák
B_Mar/vM3PH: So 27. 10. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 1. 12. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, M. Vaňák
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět Marketing (B_Mar) je koncipován jako jednosemestrový. Skládá se z přednášek s časovou dotací 2 hod. za týden. Je ukončen zkouškou. Témata jednotlivých lekcí daného předmětu jsou následující: Název tématického celku: 1. Definice marketingu, Zákaznické potřeby, přání a poptávka 2. Produkty, výrobky a služby. 3. Směna a obchodní vztahy. 4. Směna a obchodní vztahy. 5. Trhy a cílové trhy. 6. Marketingové makro a mikroprostředí. 7. Marketingové strategie a plánování. 8. Vliv informačních technologií 21. století na marketing.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakce jako jednotka směny. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: ZK
Informace učitele
Literatura: Bureš, I.: Marketingově řízená firma. Praha, Management Press, (1992). Váňa, P. a kolektiv: Direct marketing v teorii a praxi. Praha, Management Press, (1994). Kolektiv autorů: Základy marketingu. Praha, Fortuna, (1997). Papík, R. a kolektiv: Internet – ekonomické, marketingové a finanční aplikace. Praha, Ekopress, (1998). Kotler, P.: Marketing management. Praha, Grada Publishing, (2001). Čichovský, L.: Marketing konkurenceschopnosti. Radix, (2002). Kotler, P.: Marketing podle Kotlera. Praha, Management Press, (2004). Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha, Grada Publishing, (2004). Havlíček K., Kašík M.: Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha, Management Press, (2005).
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.