VSFS:B_Mar Marketing - Informace o předmětu
B_Mar Marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin/semestr. 7 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: kz.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Miloslav Šašek (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící) - Garance
- Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Mar/pMMO: Út 12:15–12:59 M26, Út 13:00–13:45 M26, A. Klosová
B_Mar/pMPH: St 14:00–14:44 E007KC, St 14:45–15:30 E007KC, M. Vaňák
B_Mar/uMKL: Út 19. 10. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, Út 26. 10. 15:45–17:15 K206, Út 9. 11. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, P. Klička
B_Mar/uMPH: Út 2. 11. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Út 9. 11. 17:30–19:00 E124, Út 7. 12. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, M. Vaňák
B_Mar/vMMO: Pá 3. 12. 13:45–15:15 M17, Pá 17. 12. 13:45–15:15 M17, 15:30–17:00 M17, Pá 14. 1. 13:45–15:15 M17, 15:30–17:00 M17, V. Kunz
B_Mar/vM2PH: Pá 15. 10. 12:00–13:30 E225, Pá 5. 11. 12:00–13:30 E225, 13:45–15:15 E225, So 4. 12. 14:00–15:30 E225, Pá 17. 12. 15:30–17:00 E225, M. Šašek
B_Mar/vM3PH: So 4. 12. 15:45–17:15 E227, Pá 17. 12. 12:00–13:30 E227, 13:45–15:15 E227, Pá 14. 1. 12:00–13:30 E227, 13:45–15:15 E227, M. Šašek - Předpoklady
- Předpoklady: Základním předpokladem studenta je schopnost porozumět teorii marketingu a schopnost aplikovat získané teoretické znalosti na praktické příklady z oblasti marketingového řízení podniku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl předmětu: Cílem tohoto předmětu je vymezit roli marketingu v moderní ekonomice a v jednotlivých etapách jeho vývoje a seznámit se základními definicemi všech prvků marketingu. Dále pak charakterizovat současnou situaci na národním i globálním trhu, změny v poměru sil na trhu a jejich vliv na producenta i zákazníka. Dalším cílem je vymezení úlohu produktu (výrobku nebo služby) v rámci marketingového mixu, jeho členění, jeho specifické vlastnosti a práce s produktem v jednotlivých etapách životního cyklu. Důležitým cílem je také vymezit roli směny, roli nejdůležitějších účastníků tohoto procesu a charakterizovat principy moderních a efektivních přístupů ke směně. Velmi důležitým cílem pak je seznámit s úlohou analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, charakterizovat hlavní činitele tohoto prostředí a jejich vzájemné působení. V neposlední řadě pak seznámit studenty s významem a postupy plánování v tržní ekonomice a také významem stanovení správné strategie a taktiky na základě předchozí analytické činnosti a s nutností kontrolní činnosti. Dále pak seznámit s významem a prvky informačních a komunikačních technologií a jejich užitím v podnikatelské praxi, jako neodmyslitelnou podmínkou pro dosažení úspěchu veškerého podnikání v období globalizace a hyperkonkurence. Cíl předmětu platí i pro kombinované studium.
- Osnova
- Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Osnova přednášek: 1. Marketing jako vytváření hodnoty pro zákazníky a uspokojování jejich potřeb a přání 2. Poptávka jako důsledek potřeb, tužeb a přání zákazníka vycházející z jeho kupní síly. 3. Výrobky, služby a speciální služby. Komplexní produkt a práce s jednotlivými jeho vlastnostmi. 4. Životní cyklus produktu a vývoj navazujících veličin. Transakční versus vztahový marketing. CRM jako nástroj systematického řízení změn a zdokonalování vnitřních procesů firmy, vliv konkurence na chování podniku a na chování zákazníka. 5. Umisťování produktů na zákaznických a průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů a práce s marketingovým mixem. Základní podmínky pro vstup na zahraniční trhy, analýza zahraničních trhů, strategie vstupu na zahraniční trhy a exportní marketing. 7. Subjekty v jednotlivých typech prostředí a konkurence. 8. Význam a metodika SWOT analýzy, metodika analýzy vnějšího makrookolí podniku, metodika analýzy vnějšího mikrookolí podniku. 9. Vnitřní zdroje podniku a vliv vnějšího okolí na práci s nimi. 10. Řízení marketingových aktivit a marketingové mixy. 11. Plánování a strategie. 12. Možnosti uskutečňování vztahového marketingu a elektronické obchodování (e-business).
- Literatura
- povinná literatura
- • Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001.
- • Havlíček K., Kašík M.: Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-120-8
- • Vaňák M., Nahodil F.: Základy marketingu – skripta. Praha: VŠFS–Eupress, 2007. ISBN: 978-80-86754-85-7
- doporučená literatura
- Náhradní obsah: Mercer, D.: Marketing, Blackwel Publisher, Cambridge, 1996
- • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- • Kolektiv autorů: Základy marketingu. Praha: Fortuna, 1997.
- • Bureš, I.: Marketingově řízená firma. Praha: Management Press, 1992.
- • Horáková, I.: Marketing v současné světové praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1992. ISBN 80-85424-83-5
- neurčeno
- www.vsfs.cz/knihovna
- Výukové metody
- Výukové metody: Výuka probíhá formou interaktivních přednášek s PowerPointovou prezentací, diskuse a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: Předmět je zakončen zápočtem (z, 4 kredity), který je podle počtu zúčastněných studentů realizován formou písemného testu nebo jako ústní zkouška.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2010/B_Mar