Information System VŠFS

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. KNIHOVÁ, Ladislava. AI Marketing Playbook: Jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu (AI Marketing Playbook: How ChatGPT and Artificial Intelligence Are Changing the Marketing World). 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2024, 232 pp. ISBN 978-80-271-5226-1.
      Odkaz na www stránky nakladatele
      Name in Czech: AI Marketing Playbook: Jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu
      Name (in English): AI Marketing Playbook: How ChatGPT and Artificial Intelligence Are Changing the Marketing World
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: education-based marketing, ChatGPT, prompt engineering, experiential marketing
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 26/2/2024 07:09.
    2. JÍLKOVÁ, Petra and Ladislava KNIHOVÁ. ESG nefinanční reporting: klíčový nástroj managementu pro dosažení udržitelného rozvoje (ESG Non-Financial Reporting: a Key Management Tool for Achieving Sustainable Development). Listy cukrovarnické a řepařské. Praha: VUC Praha, 2024, vol. 140, 5-6/2024, p. 204-211. ISSN 1210-3306.
      Odkaz na www fulltext článku
      Name in Czech: ESG nefinanční reporting: klíčový nástroj managementu pro dosažení udržitelného rozvoje
      Name (in English): ESG Non-Financial Reporting: a Key Management Tool for Achieving Sustainable Development
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: ESG non-financial reporting, GRI 13 standards, management role, supply-chain management, CSRD Directive, sustainability.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 3/6/2024 10:00.
    3. KNIHOVÁ, Ladislava. Když AI vstupuje do hry: etika a vzdělávání jako klíčové faktory úspěchu (When AI Comes into Play: Ethics and Education as Key Success Factors). Bankovnictví. Praha: 4H production, s. r. o., 2024, XXXI, 3/2024, p. 24-27. ISSN 1212-4273.
      Name in Czech: Když AI vstupuje do hry: etika a vzdělávání jako klíčové faktory úspěchu
      Name (in English): When AI Comes into Play: Ethics and Education as Key Success Factors
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Ethics, leadership, decision-making, ethics, strategic management, artificial inteligence, education.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 19/3/2024 14:54.
    4. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Ladislava KNIHOVÁ. Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence (From Family Tradition to Entrepreneurial Legacy: The Evolution of Family Businesses in an Era of Innovation and Artificial Intelligence). Marketing & komunikace. Praha, 2024, XIX., 2/2024, p. 22-23. ISSN 1211-5622.
      Odkaz na www stránky časopisu
      Name in Czech: Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
      Name (in English): From Family Tradition to Entrepreneurial Legacy: The Evolution of Family Businesses in an Era of Innovation and Artificial Intelligence
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Business resilience, entrepreneurial family, family business, artificial intelligence
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 18/6/2024 08:41.
    5. KNIHOVÁ, Ladislava. Proměny marketingové komunikace (Transformations of Marketing Communication). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2024, XIX., 1/2024, p. 14-16. ISSN 1211-5622.
      Odkaz na www stránky časopisu
      Name in Czech: Proměny marketingové komunikace
      Name (in English): Transformations of Marketing Communication
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: AI, ethics, generative multimodal models, ChatGPT PLUS, marketing communication
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 5/4/2024 12:42.

    2023

    1. KNIHOVÁ, Ladislava, Vladislav PAVLÁT, Lubomír CIVÍN, Jaroslav HALÍK and Radka MACGREGOR PELIKÁNOVÁ. Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science. 1. vyd. USA: IGI GLOBAL, 2023, 310 pp. ISBN 978-1-7998-8669-3.
      Odkaz na www stránky vydavatele
      Name (in English): Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science
      English. United States of America.
      Keywords in English: interdisciplinarity, globalization, management, marketing, accounting
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 10/11/2023 10:07.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava and Otakar NĚMEC. Extended Workforce Ecosystems: Intelligent Bots and Freelancers with Employee ID Cards Are Changing the Workforce Paradigm. ACTA VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2023, vol. 17, No 1, p. 73-92. ISSN 1802-792X. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/acta-2023/1-05.
      Odkaz na fulltext
      Name in Czech: Ekosystémy rozšířené pracovní síly: inteligentní roboti a externí pracovníci se zaměstnaneckou ID kartou mění paradigma pracovní síly
      Name (in English): Extended Workforce Ecosystems: Intelligent Bots and Freelancers with Employee ID Cards Are Changing the Workforce Paradigm
      RIV/04274644:_____/23:#0001018 Article in a journal. English. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Němec, Otakar (203 Czech Republic)
      Keywords in English: digital competency framework; extended workforce; hybrid work models; intelligent bots; remote work; strategic remote work arrangements
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 14/2/2024 10:27.
    3. KNIHOVÁ, Ladislava. Fragmentace odborné terminologie ohrožuje dorozumění mezi odborníky (Fragmentation of professional terminology jeopardizes communication between professionals). Online. In Radim Valenčík. Lidský kapitál a investice do vzdělání: Metodologické role vize při iniciování, orientování a praktickém uplatnění výsledků společenskovědního výzkumu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, p. 15-22, 7 pp. ISBN 978-80-7408-255-9.
      Odkaz na sborník
      Name in Czech: Fragmentace odborné terminologie ohrožuje dorozumění mezi odborníky
      Name (in English): Fragmentation of professional terminology jeopardizes communication between professionals
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Remote skills, skills deficit, skills gap, downskilling, newskilling, reskilling, skills development, upskilling
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 17/4/2023 08:39.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava and Kristina LENKOVA. From Numbers to Narratives: Unraveling the Path to Standardized Non-Financial Reporting in Europe. Online. In Irena Jindřichovská, David John Muir. Conference Proceedings : The 11th International Scientific Conference IFRS: Global Rules and Local Use – Beyond the Numbers. 1st ed. Praha: Metropolitan University Prague, Anglo-American University, 2023, p. 109-129. ISBN 978-80-7638-036-3.
      Odkaz na fulltext sborníku
      Name in Czech: Od čísel k příběhům: Na cestě ke standardizovanému nefinančnímu výkaznictví v Evropě
      Name (in English): From Numbers to Narratives: Unraveling the Path to Standardized Non-Financial Reporting in Europe
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: non-financial reporting, ESG, European sustainability reporting standards, investors, sustainability reports, Moneta Money Bank
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 12/4/2024 08:27.
    5. KNIHOVÁ, Ladislava and Petra JÍLKOVÁ. From Obstacles to Opportunities: Enabligh ESG Adoption in SMEs. Finančné trhy. Bratislava: Derivat, s.r.o., 2023, XX, No 131, p. 1-16. ISSN 1336-5711.
      Odkaz na plný text
      Name in Czech: Od překážek k příležitostem: Usnadnění zavádění ESG v malých a středních podnicích
      Name (in English): From Obstacles to Opportunities: Enabligh ESG Adoption in SMEs
      RIV/04274644:_____/23:#0001031 Article in a journal. English. Slovakia.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Jílková, Petra (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Corporate Sustainability Reporting Directive; ESG factors; greenwashing; non-financial reporting; sustainable report
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 14/2/2024 09:01.
    6. KNIHOVÁ, Ladislava. Interdisciplinarity as a New Philosophy Applied in Marketing. In Vladislav Pavlát, Ladislava Knihová, Lubomír Civín, Jaroslav Halík, Radka MacGregor Pelikánová. Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science. 1. vyd. USA: IGI GLOBAL, 2023, p. 211-237. Business Management. ISBN 978-1-7998-8669-3. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8669-3.
      Odkaz na www stránky vydavatele
      Name in Czech: Interdisciplinarita jako nová filozofie v marketingu
      Name (in English): Interdisciplinarity as a New Philosophy Applied in Marketing
      RIV/04274644:_____/23:#0001043 Chapter(s) of a specialized book. English. United States of America.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: content marketing; educational marketing; humanization of marketing; ESG; interdisciplinary nature of marketing
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 27/2/2024 09:23.
    7. KNIHOVÁ, Ladislava. Konkurenční zpravodajství v marketingu není špionáž (Competitive Intelligence in Marketing is not Espionage). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2023, XXVIII, No 1, p. 16-18. ISSN 1211-5622.
      Odkaz na www stránky časopisu
      Name in Czech: Konkurenční zpravodajství v marketingu není špionáž
      Name (in English): Competitive Intelligence in Marketing is not Espionage
      RIV/04274644:_____/23:#0000980 Article in a journal. Czech. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: data analyst; ethical considerations; informed decision making; competitive intelligence; team training
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 19/2/2024 09:06.
    8. KNIHOVÁ, Ladislava and Aleš HES. Marketing a reklama v proudu času (Marketing and Advertising As Time Passed). 2023.
      Name in Czech: Marketing a reklama v proudu času
      Name (in English): Marketing and Advertising As Time Passed

      Keywords in English: Marketing, political marketing, advertising, Czech Marketing Society, Club of Marketing Teachers, McDonald's, promotion of fashion salons, advertising 1st half of the 20th century

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 3/10/2023 11:04.
    9. KNIHOVÁ, Ladislava. Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy. In Vladislav Pavlát, Ladislava Knihová, Lubomír Civín, Jaroslav Halík, Radka MacGregor Pelikánová. Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science. 1. vyd. USA: IGI GLOBAL, 2023, p. 192-210. Business Management. ISBN 978-1-7998-8669-3. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8669-3.
      Odkaz na www stránky vydavatele
      Name in Czech: Marketing jako společenská věda na prahu transformační ekonomiky
      Name (in English): Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy
      RIV/04274644:_____/23:#0001042 Chapter(s) of a specialized book. English. United States of America.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: transformation economy; digital marketing; customer experience; interdisciplinary marketing research; interdisciplinarity
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 10/11/2023 10:08.
    10. HES, Aleš, Ladislava KNIHOVÁ, Lubomír CIVÍN, Petra JÍLKOVÁ, Petra KRÁLOVÁ, Vilém KUNZ, Olga KUTNOHORSKÁ, Dušan PAVLŮ, Pavel ROSENLACHER, Daniela ŠÁLKOVÁ, Martina ŠVECOVÁ and Radim VALENČÍK. Moderní marketingové trendy (Modern Marketing Trends). 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, 172 pp. ISBN 978-80-7408-253-5.
      Name in Czech: Moderní marketingové trendy
      Name (in English): Modern Marketing Trends
      RIV/04274644:_____/23:#0000992 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Hes, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Civín, Lubomír (203 Czech Republic) -- Jílková, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kunz, Vilém (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pavlů, Dušan (203 Czech Republic) -- Rosenlacher, Pavel (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Švecová, Martina (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Valenčík, Radim (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Celebrity marketing; education-based marketing; ethical value; global marketing; state communication; social media marketing; consumer behaviour; content marketing; service design; sport marketing
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/2/2024 10:45.
    11. HES, Aleš and Ladislava KNIHOVÁ. Moderní marketingové trendy (Modern marketing trends). 2023. ISBN 978-80-7408-253-5.
      Name in Czech: Moderní marketingové trendy
      Name (in English): Modern marketing trends
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Celebrity marketing, education-based marketing, ethical value, global marketing, state communication, social media marketing, consumer behaviour, content marketing, service design, sport marketing

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/6/2023 11:28.
    12. HES, Aleš and Ladislava KNIHOVÁ. Moderní marketingové trendy (Modern marketing trends). První. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, 170 pp. ISBN 978-80-7408-253-5.
      Name in Czech: Moderní marketingové trendy
      Name (in English): Modern marketing trends
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Marketing communication, trends, globalization, innovation, ethics.
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 25/5/2023 14:39.
    13. KNIHOVÁ, Ladislava. Na scénu přichází CHATBOT: Revoluční nástroj pro identifikaci ideálního zákazníka a hodnocení obchodních příležitostí (CHATBOT Enters the Scene: A Revolutionary Tool for Identifying Buyer Persona and Lead Qualification). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2023, XIX., 4/2023, p. 24-25. ISSN 1211-5622.
      Odkaz na www stránky časopisu
      Name in Czech: Na scénu přichází CHATBOT: Revoluční nástroj pro identifikaci ideálního zákazníka a hodnocení obchodních příležitostí
      Name (in English): CHATBOT Enters the Scene: A Revolutionary Tool for Identifying Buyer Persona and Lead Qualification
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Lead qualification, chatbot, buyer persona, marketing research, NLP – Natural Langauge Processing, artificial intelligence.

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 5/4/2024 09:51.
    14. KNIHOVÁ, Ladislava and Naděžda PETRŮ. Od Starého po Nový svět: komparativní pohled na výuku předmětu Marketingové řízení v terciárním školství (From the Old to the New World: A Comparative Perspective on Marketing Management Instruction in Tertiary Education). Online. In Katarína Krpálková Krelová, Kateřina Berková. SCHOLA NOVA, QUO VADIS? : Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference. 1st ed. Praha: Extrasystem Praha, 2023, p. 87-98. ISBN 978-80-87570-61-6.
      Odkaz na sborník
      Name in Czech: Od Starého po Nový svět: komparativní pohled na výuku předmětu Marketingové řízení v terciárním školství
      Name (in English): From the Old to the New World: A Comparative Perspective on Marketing Management Instruction in Tertiary Education
      RIV/04274644:_____/23:#0001049 Proceedings paper. Czech. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Petrů, Naděžda (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: didactic methods; comparative analysis; marketing management; tertiary education
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 13/2/2024 13:38.
    15. KNIHOVÁ, Ladislava and Aleš HES. Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace (The transformation of the Czech marketing environment, or the power of digitization). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2023, XXVIII, No 2, p. 6-8. ISSN 1211-5622.
      URL
      Name in Czech: Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace
      Name (in English): The transformation of the Czech marketing environment, or the power of digitization
      RIV/04274644:_____/23:#0001005 Article in a journal. Czech. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Hes, Aleš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Marketing; communication; digitization; artificial intelligence; marketing environment
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 19/2/2024 09:06.
    16. KNIHOVÁ, Ladislava. Vítejte ve světě automatizovaných objednávek (Welcome to the World of Automated Orders). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2023, XXVIII, 3/2023, p. 14-16. ISSN 1211-5622.
      Odkaz na www stránky časopisu
      Name in Czech: Vítejte ve světě automatizovaných objednávek
      Name (in English): Welcome to the World of Automated Orders
      RIV/04274644:_____/23:#0001030 Article in a journal. Czech. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: automated order; CX - customer experikence; innovation; customer behaviour
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 14/2/2024 09:06.
    17. KOSTIKOV, Eva, Andrea TOMÁŠKOVÁ and Ladislava KNIHOVÁ. VŠFS hostila kolegy z partnerských univerzit i z praxe (VŠFS hosted colleagues from partner universities and from practice). Praha: MF Dnes, 2023, p. 17. ISSN 1210-1168.
      Name in Czech: VŠFS hostila kolegy z partnerských univerzit i z praxe
      Name (in English): VŠFS hosted colleagues from partner universities and from practice
      RIV: Popularizing texts and activities. English. Czech Republic.
      Kostikov, Eva (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) -- Tomášková, Andrea (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: internationalization; International days; promotion; cooperation; research

      Changed by: Ing. Eva Kostikov, Ph.D., učo 26995. Changed: 1/2/2023 22:15.

    2022

    1. JÍLKOVÁ, Petra and Ladislava KNIHOVÁ. ESG Factors in Sustainability Reporting As a Competitive Advantage. Online. In Irena Jindřichovská, David John Muir. IFRS: GLOBAL RULES & LOCAL USE - BEYOND THE NUMBERS. Praha: Anglo-American University Prague, 2022, p. 189-200. ISBN 978-80-907602-6-4.
      URL
      Name in Czech: Faktory ESG ve zprávách o udržitelnosti jako konkurenční výhoda
      Name (in English): ESG Factors in Sustainability Reporting As a Competitive Advantage
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: competitive advantage, CSR – Corporate Social Responsibility, ESG factors, integrated reporting, sustainability reports
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 29/6/2023 08:42.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava and Petra JÍLKOVÁ. ESG faktory jako součást CSR v rámci holistického pojetí nefinančního reportingu (ESG Factors As Part of CSR within the Holistic Concept of Non-Financial Reporting). Finančné trhy. Bratislava: Derivat, 2022, vol. 19, No 2, p. 7-21, 16 pp. ISSN 1336-5711.
      Odkaz na plný text
      Name in Czech: ESG faktory jako součást CSR v rámci holistického pojetí nefinančního reportingu
      Name (in English): ESG Factors As Part of CSR within the Holistic Concept of Non-Financial Reporting
      RIV/04274644:_____/22:#0000918 Article in a journal. Czech. Slovakia.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Jílková, Petra (203 Czech Republic)
      Keywords in English: ESG factors; holistic conception of integrated reporting; sustainability; sustainability reports; competitive advantage; CSR - Corporate Social Responsibility; taxonomy of non-financial reporting criteria
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 8/6/2023 11:03.
    3. KNIHOVÁ, Ladislava. EXPO 2020 Dubaj – personalizovaný engagement marketing v moderním výstavnictví (EXPO 2020 Dubai – personalized engagement marketing in modern exhibition industry). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2022, XXVII, 1/2022, p. 25-26, 3 pp. ISSN 1211-5622.
      URL
      Name in Czech: EXPO 2020 Dubaj – personalizovaný engagement marketing v moderním výstavnictví
      Name (in English): EXPO 2020 Dubai – personalized engagement marketing in modern exhibition industry
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Engagement marketing, sustainability, spatial vizualiztion, gamification, personalized marketing, education-based marketing, experiential learning
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 10:06.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava and Otakar NĚMEC. Hybrid Work Models: Effective and Efficient Post-Pandemic Work Arrangements (Hybrid Work Models: Effective and Efficient Post-Pandemic Work ArrangementsHybridní pracovní modely: Účinné a efektivní postpandemické pracovní režimy). Online. In Tomáš Lösler, Tomáš Pavelka. International Days of Statistics and Economics Conference Proceedings September 8–10, 2022. 1. vyd. Praha: Libuše Macáková, Melandrinum, 2022, p. 240-249. ISBN 978-80-87990-29-2.
      URL
      Name in Czech: Hybridní pracovní modely: efektivní a účinné post-pandemické pracovní režimy
      Name (in English): Hybrid Work Models: Effective and Efficient Post-Pandemic Work ArrangementsHybridní pracovní modely: Účinné a efektivní postpandemické pracovní režimy
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: digital competency, digitally savvy worker, Hybrid Work Context Framework, remote team management, reskilling and upskilling courses
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 10:08.
    5. KNIHOVÁ, Ladislava and Otakar NĚMEC. Hybrid Work Success in the Context of Knowledge and Skills Transformation. Online. In Jitka Langhamrová, Jana Vrabcová. RELIK 2022 Reprodukce lidského kapitálu - vzájemné vazby a souvislosti. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2022, p. 369-378. ISBN 978-80-245-2466-5.
      Odkaz na plný text
      Name in Czech: Úspěšnost hybridní práce v kontextu transformace znalostí a dovedností
      Name (in English): Hybrid Work Success in the Context of Knowledge and Skills Transformation
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: attitude to education, hybrid work models, knowledge and skills transformation, remote team management, newskilling
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 10/1/2023 07:51.
    6. KOSTIKOV, Eva, Andrea TOMÁŠKOVÁ and Ladislava KNIHOVÁ. International Days in Prague – Erasmus Staff/Teaching Week (International Days in Prague – Erasmus Staff/Teaching Week.). 2022.
      Správa o konaní akce Pozvánka na popularizačné workshopy
      Name in Czech: International Days in Prague – Erasmus Staff/Teaching Week
      Name (in English): International Days in Prague – Erasmus Staff/Teaching Week.
      RIV: Organization of a workshop. English. Czech Republic.
      Kostikov, Eva (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Tomášková, Andrea (203 Czech Republic) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Finance; Family Business; Marketing
      International impact: yes

      Changed by: Ing. Eva Kostikov, Ph.D., učo 26995. Changed: 27/1/2023 22:02.
    7. HES, Aleš and Ladislava KNIHOVÁ. Nové trendy v marketingu 2022 - webinář (New Marketing Trends 2022 - Webinar). 2022.
      URL
      Name in Czech: Nové trendy v marketingu 2022 - webinář
      Name (in English): New Marketing Trends 2022 - Webinar

      Keywords in English: marketing trends, changes in consumer behaviour, content marketing, education-based marketing, CSR, global marketing strategies, influencer marketing

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 20/1/2023 07:26.
    8. KNIHOVÁ, Ladislava. The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech (The Best Marketing is Education: Are customers open to educational content aka education-based marketing in data). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2022, XXVII, No 4, p. 12-13. ISSN 1211-5622.
      Odkaz na text výsledku
      Name in Czech: The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech
      Name (in English): The Best Marketing is Education: Are customers open to educational content aka education-based marketing in data
      RIV/04274644:_____/22:#0000919 Article in a journal. Czech. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: education-based marketing; educational content; MML-TGI; cross-sectional analysis; customer education
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 22/2/2023 10:05.

    2021

    1. KNIHOVÁ, Ladislava. Finanční obsahový marketing podporuje angažovanost zákazníků (Financial Content Marketing Drives Customer Engagement). Finančné trhy. Bratislava: Derivát s.r.o., 2021, XXVIII, No 127, p. 19-30. ISSN 1336-5711.
      URL
      Name in Czech: Finanční obsahový marketing podporuje angažovanost zákazníků
      Name (in English): Financial Content Marketing Drives Customer Engagement
      Czech. Slovakia.
      Keywords in English: customer education, customer engagement, education-based marketing, educational video, digital communication channels, financial content marketing, financial literacy, storytelling
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 10:40.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava. Nevyděláváte dost? Vzdělávejte zákazníky (Don't you make enough money? Educate your customers). 1. vyd. Řisuty: Ladislava Knihová – Education online, 2021, 69 pp. ISBN 978-80-906753-2-2.
      Odkaz na plný text
      Name in Czech: Nevyděláváte dost? Vzdělávejte zákazníky
      Name (in English): Don't you make enough money? Educate your customers
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: customer education, education-based marketing, marketing strategy, SOSTAC

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 10/1/2023 08:30.
    3. KNIHOVÁ, Ladislava. Od první případové studie uplynulo 100 let (One Hundred Years Have Passed Since the First Case Study). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2021, XXVI, 4/2021, p. 22-23, 3 pp. ISSN 1211-5622.
      URL
      Name in Czech: Od první případové studie uplynulo 100 let
      Name (in English): One Hundred Years Have Passed Since the First Case Study
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Qualitative research, multimedia case study, case study, digital repository, technology in tertiary instruction.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 10:47.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava. Podcast marketing se zaměřením na vzdělávací obsah (Podcast Marketing with Focus on Educational Content). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2021, XXVI., 3/2021, p. 20-21, 3 pp. ISSN 1211-5622.
      URL
      Name in Czech: Podcast marketing se zaměřením na vzdělávací obsah
      Name (in English): Podcast Marketing with Focus on Educational Content
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Education-based marketing strategy, educational content, content marketing, podcast, podcast marketing, customer education.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 16/12/2022 08:36.
    5. KNIHOVÁ, Ladislava. Stříbrná generace a televizní reklama (Silver Generation and TV Commercials). In Doba seniorů. 2021, p. 8-9. ISSN 1801-5859.
      URL URL
      Name in Czech: Stříbrná generace a televizní reklama
      Name (in English): Silver Generation and TV Commercials
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: TV commercials, silent generation, baby boomers, commercial block
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 14:37.
    6. KNIHOVÁ, Ladislava. Stříbrná generace a užitečné mobilní aplikace (The Silver Generation and useful mobile apps). In Doba Seniorů. Praha, 2021, p. 8-9. ISSN 1801-5859.
      URL
      Name in Czech: Stříbrná generace a užitečné mobilní aplikace
      Name (in English): The Silver Generation and useful mobile apps
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Digital communication, educational mobile apps, mobile apps, social inclusion
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 10:52.
    7. KNIHOVÁ, Ladislava. The Role of Educational Content in a Digital Marketing Strategy. Communication Today. FMK UCM Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2021, vol. 12, No. 1, p. 162-178. ISSN 1338-130X.
      Odkaz na plný text
      Name in Czech: Role edukačního obsahu v digitální marketingové strategii
      Name (in English): The Role of Educational Content in a Digital Marketing Strategy
      English. Slovakia.
      Keywords in English: content marketing, customer-immersive learning, digital communication maturity, digital marketing strategy, educational content, education-based marketing, software-as-a-service
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 7/2/2023 15:00.
    8. KNIHOVÁ, Ladislava. Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie (Customer education saw the light of day 125 years ago or the emergence of an education-based marketing strategy). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2021, XXVI., 1/2021, p. 26-28. ISSN 1211-5622.
      URL
      Name in Czech: Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie
      Name (in English): Customer education saw the light of day 125 years ago or the emergence of an education-based marketing strategy
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Digital marketing strategy, education-based marketing strategy, educational content, content marketing, customer education.
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 16/12/2022 08:16.

    2020

    1. KNIHOVÁ, Ladislava. Digital Customer Experience in Financial Services. Online. In doc. Ing. Irena Jindřichovská, CSc. Ing. Peter Bolcha, Ph.D. (eds.). IFRS: GLOBAL RULES & LOCAL USE - BEYOND THE NUMBERS. 1. vyd. Praha: Metropolitan University Prague, Anglo-American University, 2020, p. 103-116. ISBN 978-80-7638-015-8.
      URL
      Name in Czech: Zkušenosti digitální zákazníka ve finančních službách
      Name (in English): Digital Customer Experience in Financial Services
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: customer experience, digital customer, experience economy, financial services provider, transformation economy
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 11:00.
    2. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. Digital Media in ESP Instruction for Marketing Communication. CASALC Review. Brno: Centrum jazykového vzdělávání MU, 2020, vol. 10, No 1, p. 99-114. ISSN 1804-9435.
      URL
      Name in Czech: Digitální média ve výuce angličtiny pro specifické účely zaměřené na marketingovou komunikaci
      RIV/04274644:_____/20:#0000688 Article in a journal. English. Czech Republic.
      Hronová, Štěpánka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: English for specific purposes; off-the-shelf video; digital media; creative use of video; mobile apps;video format; video-on-demand

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 12/4/2021 09:51.
    3. KNIHOVÁ, Ladislava. Education-Based Content Marketing “in White and Black”. Online. In Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák (eds.). Marketing Identity COVID-2.0. 1. vyd. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius, 2020, p. 256-270, 13 pp. ISBN 978-80-572-0107-6.
      URL
      Name in Czech: Edukační obsahový marketing "bílé na černém"
      Name (in English): Education-Based Content Marketing “in White and Black”
      English. Slovakia.
      Keywords in English: Education-based content. Brand behaviour. Brand digital agility. Brand tone of voice. Document-level sentiment analysis.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 2/3/2021 10:13.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava. Empowering Customers through Education-based Videos in E-commerce. Marketing Science and Inspiration. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2020, vol. 2020, No 2, p. 17-27, 10 pp. ISSN 1338-7944.
      URL
      Name in Czech: Posílení postavení zákazníků prostřednictvím vzdělávacího videa v prostředí e-komerce
      Name (in English): Empowering Customers through Education-based Videos in E-commerce
      English. Slovakia.
      Keywords in English: Customer empowerment; digital content marketing; education-based content; explainer video; non-education-based content; video marketing.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 12/3/2021 10:23.
    5. KNIHOVÁ, Ladislava. Empowering Customers through Education-based Videos in E-commerce. Online. In Margarethe Überwimmer, Robert Füreder, Michael Schmidthaler, Markus Vorderwinkler. Cross-Cultural Business Conference 2020. 1st ed. Düren: Shaker Verlag, 2020, p. 17-27. ISBN 978-3-8440-7301-0.
      www stránky konference
      Name in Czech: Posílení postavení zákazníků prostřednictvím videí založených na vzdělávání v elektronickém obchodování
      Name (in English): Empowering Customers through Education-based Videos in E-commerce
      English. Austria.
      Keywords in English: Customer empowerment; digital content marketing; education-based content; explainer video; non-education-based content; video marketing.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 12/3/2021 10:34.
    6. KNIHOVÁ, Ladislava. Ikonická partnerství ikonických značek (Iconic Partnerships of Iconic Brands). Marketing a komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2020, XXV, 1/2020, p. 14-15. ISSN 1211-5622.
      Obsah periodika
      Name in Czech: Ikonická partnerství ikonických značek
      Name (in English): Iconic Partnerships of Iconic Brands
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: Banner blindness, education-based marketing, creativity, iconic brand, lateral thinking.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 13/11/2020 09:16.
    7. KNIHOVÁ, Ladislava. Open-Access Digital Learning Platforms for Clients in the Financial Markets Sector. Finančné trhy. Bratislava: Derivat, s.r.o., 2020, XVII., No 4, p. 50-60, 10 pp. ISSN 1336-5711.
      URL
      Name in Czech: Otevřené digitální vzdělávací platformy pro klienty v sektoru finančních trhů
      Name (in English): Open-Access Digital Learning Platforms for Clients in the Financial Markets Sector
      English. Slovakia.
      Keywords in English: Behaviour finance, customer education, education-based content, educational video, open access digital learning platforms, Massive Open Online Courses (MOOCs).
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 2/3/2021 10:16.
    8. KNIHOVÁ, Ladislava. VŠE o ... komunikaci značek „bílé na černém“ (Brand Communication "in white and black"). 1. vyd. Prah: Hospodářské noviny, 2020, p. 13. ISSN 0862-9587.
      URL
      Name in Czech: VŠE o ... komunikaci značek „bílé na černém“
      Name (in English): Brand Communication "in white and black"
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Education-based content. Branding. Digital brand communication. Brand visual identity. Social distancing.

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 4/11/2020 21:51.

    2019

    1. KNIHOVÁ, Ladislava. Creative Educational Labs Pave the Way for Education-based Marketing (Educational Labs Pave the Way for Education-based Marketing). Online. In Prof. Ing. Alena Kusá, PhD. Prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. Mgr. Zuzana Bučková, PhD. Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2019: Offline is the new online”, 5th – 6th November 2019, Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovakia. 1. vyd. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikace, 2019, p. 104-117. ISBN 978-80-572-0038-3.
      URL URL
      Name in Czech: Kreativní vzdělávací laboratoře připravují cestu edukačnímu marketingu
      Name (in English): Educational Labs Pave the Way for Education-based Marketing
      English. Slovakia.
      Keywords in English: Creative educational labs. Customer education. Digital communication channels. Education-based marketing. Marketing paradigm. Social media platforms.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 9/1/2023 11:04.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava and Štěpánka HRONOVÁ. Digital Entrepreneurship: Reskilling and Upskilling with Mobile Massive Open Online Courses. Online. In Ondřej Dvouletý, Martin Lukeš, Jan Mísař. Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2019). 1. vyd. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2019, p. 319-333. ISBN 978-80-245-2316-3.
      URL
      Name in Czech: Rekvalifikace a zvyšování kvalifikace pomocí mobilních masivních otevřených online kurzů (MOOCs)
      Name (in English): Digital Entrepreneurship: Reskilling and Upskilling with Mobile Massive Open Online Courses
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: Digital Entrepreneur, Digital Revolution, Innovation, MOOCs, Upskilling
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 19/3/2021 09:33.
    3. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. English as a Foreign Language in the Third Age Education: The Case of the Most Region – The University of Finance and Administration. Online. In Ivo Pavlík. REGION IN THE DEVELOPMENT OF SOCIETY 2018. 1st ed. Brno: Mendelova univerzita, 2019, p. 170-182. ISBN 978-80-7509-658-6.
      Sborník z konference
      Name in Czech: Angličtina jako cizí jazyk ve vysokoškolské výuce: Mostecko - případová studie - VŠFS
      Name (in English): English as a Foreign Language in the Third Age Education: The Case of the Most Region – The University of Finance and Administration
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: third age education; active ageing; English language course; community centre; the Most region
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 20/5/2019 10:31.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava and Vladislav PAVLÁT. The Personal Learning Cloud As an Innovative Tool in Corporate Training. Online. In Beseda, J., Rohlíková, L., Duffek V. DisCo 2019 - E-learning: Unlocking the Gate to Education around the Globe – 14th conference reader. 1st ed. Prague: Center for Higher Education Studies, 2019, p. 47-60. ISBN 978-80-86302-85-0.
      plný text URL
      Name in Czech: Osobní cloudové úložiště výukových materiálů jako inovativní nástroj v podnikovém vzdělávání
      Name (in English): The Personal Learning Cloud As an Innovative Tool in Corporate Training
      RIV/04274644:_____/19:#0000609 Proceedings paper. English. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Pavlát, Vladislav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Digitální studující; mikrocertifikace; osobní výukové cloudové úložiště; personalizované učení; výukové prostředí; mezera v transferu dovedností
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/4/2021 08:51.
    5. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. Video in Formal and Informal Learning Programmes. Online. In Beseda, J., Rohlíková, L., Duffek V. E-learning: Unlocking the Gate to Education around the Globe: 14th conference reader. 1st ed. Prague: Center for Higher Education Studies, 2019, p. 26-37. ISBN 978-80-86302-85-0.
      URL
      Name in Czech: Video v programech formálního a neformálního vzdělávání
      Name (in English): Video in Formal and Informal Learning Programmes
      RIV/04274644:_____/19:#0000853 Proceedings paper. English. Czech Republic.
      Hronová, Štěpánka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Digital learner; Corporate education; ESP - English for Specific Purposes; Multimedia; Tertiary Education; Video learning
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 8/2/2023 07:56.
    6. KNIHOVÁ, Ladislava. VIRTUAL REALITY IN FINANCIAL REPORTING: ARE ACCOUNTANTS AN ENDANGERED SPECIES?. Online. In Jindřichovská, Irena a Bruce Dehning. 7th International Scientific Conference IFRS: Global Rules and Local Use - Beyond the Numbers. 1st ed. Prague: Metropolitan University Prague, 2019, p. 137-147. ISBN 978-80-87956-96-0.
      Celý sborník z konference
      Name in Czech: Virtuální realita ve finančním výkaznictví: Jsou účetní ohroženým druhem?
      Name (in English): VIRTUAL REALITY IN FINANCIAL REPORTING: ARE ACCOUNTANTS AN ENDANGERED SPECIES?
      RIV/04274644:_____/19:#0000851 Proceedings paper. English. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Accounting profession; artificial intelligence; augmented reality; business process automation; experiential learning
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 3/3/2023 09:31.
    7. KNIHOVÁ, Ladislava. VŠE o ... chytrých regálech s reklamními video rámečky a digitálními cenovkami (Smart Edge Shelf Video Strips and Digital Price Tags). In Hospodářské noviny. 1. vyd. Praha: Hospodářské noviny, 2019, p. 16. ISSN 0862-9587.
      URL
      Name in Czech: VŠE o ... chytrých regálech s reklamními video rámečky a digitálními cenovkami
      Name (in English): Smart Edge Shelf Video Strips and Digital Price Tags
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Smart technologies. Advertising video strips. Digital price tags. Interactive engagement. Dynamic pricing.

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 4/11/2020 21:45.
    8. KNIHOVÁ, Ladislava. VŠE o ... kouzlu vánočního příběhu (The Magic of a Christmas Story). LXIII. Praha: Hospodářské noviny, 2019, p. 16. ISSN 0862-9587.
      URL
      Name in Czech: VŠE o ... kouzlu vánočního příběhu
      Name (in English): The Magic of a Christmas Story
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Video advertising. Storytelling. Attention span. Backstage video. YouTube.

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 4/11/2020 21:37.

    2018

    1. KNIHOVÁ, Ladislava and Vladislav PAVLÁT. Learning Transfer: a Bridge Too Far? In BESEDA, J, ROHLÍKOVÁ, L, (eds.). DisCo 2018: Overcoming the Challenges and the Barriers in Open Education -13th conference reader. 1st ed. Praha: Centre for Higher Education Studies, 2018, p. 98-109, 650 pp. ISBN 978-80-86302-83-6.
      Celý sborník
      Name in Czech: Treansfer znalostí: příliš vzdálený most?
      Name (in English): Learning Transfer: a Bridge Too Far?
      RIV/04274644:_____/18:#0000455 Proceedings paper. English. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Pavlát, Vladislav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Assessment; Innovative training methods; Knowledge transfer; Open education; SMEs.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 9/4/2020 10:37.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava. Mobile Apps as an Integral Part of Media Studies. In Martin Solík. MEGATRENDS AND MEDIA Reality and Media Bubbles. 1st ed. Trnava: University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2018, p. 62-80. ISBN 978-80-8105-952-0.
      URL
      Name in Czech: Mobilní aplikace jako integrální součást mediálních studií
      Name (in English): Mobile Apps as an Integral Part of Media Studies
      RIV/04274644:_____/18:#0000444 Proceedings paper. English. Slovakia.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: blogging; learning goals; media studies; mobile application; multimedia; socio-cultural reality; story building; video/audio editing
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 9/4/2020 10:32.
    3. PAVLÁT, Vladislav and Ladislava KNIHOVÁ. Peace Marketing Opportunities and Prospects: The Case of the Czech Republic. In Alexandru-Mircea Nedelea a Mirilena-Oana Nedelea. Marketing Peace for Social Transformation and Global Prosperity (Advances in Public Policy and Administration). 1st ed. Hershey, PA, USA: IGI Global, 2018, p. 1-21. IGI global book series. ISBN 978-1-5225-7464-4.
      URL
      Name (in English): Peace Marketing Opportunities and Prospects: The Case of the Czech Republic
      RIV/04274644:_____/18:#0000423 Chapter(s) of a specialized book. English. United States of America.
      Pavlát, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Soft Power; Educational Strategies; Peace Promotion; Maintaining Peace
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 1/4/2019 12:17.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava. The Challenges of Mobile-App-Based Foreign Language Teaching and Learning. Online. In Jan Beseda, Lucie Rohlíková a Jan Baťko (Eds.). DisCo 2017: Open Education as a Way to a Knowledge Society. 1st ed. Praha: Centre of Higher Education Studies, 2018, p. 288-300. ISBN 978-80-86302-82-9.
      Sborník z konference
      Name in Czech: Výzvy učení a výuky cizích jazyků s využitím mobilních aplikací
      Name (in English): The Challenges of Mobile-App-Based Foreign Language Teaching and Learning
      RIV/04274644:_____/18:#0000328 Proceedings paper. English. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mobile applications; student engagement; mobile-app based instruction; peer-to-peer learning; gamification of learning
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 9/4/2019 09:49.

    2017

    1. PAVLÁT, Vladislav and Ladislava KNIHOVÁ. Anglicko-český a česko-anglický glosář terminologie finančních trhů (English-Czech and Czech-English Glossary of Financial Markets' Terminology). 1st ed. Praha: Ladislava Knihová - Education online, 2017, 137 pp. ISBN 978-80-906753-0-8.
      Name in Czech: Anglicko-český a česko-anglický glosář terminologie finančních trhů
      Name (in English): English-Czech and Czech-English Glossary of Financial Markets' Terminology
      RIV/04274644:_____/17:#0000235 Book on a specialized topic. Linguistics. English. Czech Republic.
      Pavlát, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Financial markets; professional terminology; glossary; futures; capital markets; money markets; abbreviations; acronyms.
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 23/5/2018 13:11.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava. Codification of professional terminology with focus on financial markets. In Vladislav Pavlát; Otakar Schlossberger. EU FINANCIAL MARKETS: CURRENT STATE & FUTURE PERSPECTIVES. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2017, p. 78-85. ISBN 978-80-7408-160-6.
      Name in Czech: Kodifikace odborné terminologie se zaměřením na finanční trhy
      Name (in English): Codification of professional terminology with focus on financial markets
      Linguistics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Codification; e-dictionary; lexicology; lexicography; knowledge transfer; professional terminology
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 7/12/2017 09:47.
    3. PAVLÁT, Vladislav and Ladislava KNIHOVÁ. Mobile Applications in IFRS Education. In Irena Jindřichovská, Dana Kubíčková. IFRS: GLOBAL RULES & LOCAL USE. 1st ed. Prague: Anglo-American University, 2017, p. 85-97. ISBN 978-80-906585-3-0.
      URL
      Name in Czech: Mobilní aplikace ve vzdělávání IFRS
      Name (in English): Mobile Applications in IFRS Education
      RIV/04274644:_____/17:#0000318 Proceedings paper. Economics. English. Czech Republic.
      Pavlát, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Accounting standards; convergence with IFRS; IFRS education; mobile educational application; mobile learning solution
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 18/4/2019 10:33.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava. The Art of Teaching with Mobile Applications. In Miroslav Hrubý. Distance Learning, Simulation and Communication 2017. 1. vyd. Brno: University of Defence, 2017, p. 147-153. ISBN 978-80-7231-416-4.
      Name in Czech: Umění učit s využitím mobilních aplikací
      Name (in English): The Art of Teaching with Mobile Applications
      Linguistics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: BYOD; app learning; e-learning; microlearning; m-learning; mobile app learning.
      Type of proceedings: pre-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 7/8/2017 10:47.

    2016

    1. KNIHOVÁ, Ladislava. Creating Lovemarks Through Mobile Applications. In Dana Petranová, Jozef Matúš, Dáša Mendelová. MARKETING IDENTITY Brands we love - part I. 1. vydání. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda, 2016, p. 144-154. ISBN 978-80-8105-840-0.
      Name in Czech: Tvorba značek, které milujeme, prostřednictvím mobilních aplikací
      Name (in English): Creating Lovemarks Through Mobile Applications
      RIV/04274644:_____/16:#0000229 Proceedings paper. Economics. English. Slovakia.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: App store optimization (ASO); Branding; Content marketing; Lovemark; Mobile application; Social sharing; Storytelling; Video marketing.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 6/3/2018 09:28.
    2. HES, Aleš, Ivana HESOVÁ and Ladislava KNIHOVÁ. Digitisation of Advertising and Its Economic Effect. In Ľudmila Čábyová, Dana Petranová. KNIHOVÁ, Ladislava and Ivana HESOVÁ. Marketing Identity - Digital Life - Part I. Trnava: Publishing house of Michal Vaško, 2016, p. 68-80. ISBN 978-80-8105-779-3.
      Name (in English): Digitisation of Advertising and Its Economic Effect.
      RIV/04274644:_____/16:#0000074 Proceedings paper. Economics. English. Czech Republic.
      Hes, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Hesová, Ivana (203 Czech Republic) -- Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Internet advertising; digitisation; marketing; enterprise; market; customer.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 7/6/2017 08:53.
    3. KNIHOVÁ, Ladislava. HC strategie pro období turbulentních změn (HC Strategy in Turbulent Times). Online. In doc. Radim Valenčík, CSc. Sborník k 18. ročníku vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání. První vydání, Praha 2015. Praha: Vysoká škola finanční a správní, z.ú., 2016, p. 82-89. ISBN 978-80-7408-127-9.
      Sborník konference Lidský kapitál 2015
      Name (in English): HC Strategy in Turbulent Times
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: human capital strategy; employee engagement; human resources; happy employee; happy workplace; fluctuation.
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Mgr. Bc. Jan Gillern, učo 32242. Changed: 5/12/2016 14:15.
    4. KNIHOVÁ, Ladislava. Inovativní strategie učení s moderními technologiemi (Innovative Instructional Strategies Using Modern Technology). In PaedDr. Darina Veverková at al. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte III. 1. vydání. Zvolen: Ústav cudzích jazykov Technická univerzita Zvolen, 2016, p. 123-133, 10 pp. ISBN 978-80-228-2895-6.
      Name in Czech: Inovativní strategie učení s moderními technologiemi
      Name (in English): Innovative Instructional Strategies Using Modern Technology
      Linguistics. Czech. Slovakia.
      Keywords in English: Digital technologies in instruction, mobile applications, mobile learning, social networks, Pecha Kucha.
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 14/11/2016 22:11.
    5. KNIHOVÁ, Ladislava. Marketing mobilních aplikací (Mobile App Marketing). Sborník se připravuje. Praha: VŠFS - Konference Marketingová komunikace a společnost, 2016.
      Name in Czech: Marketing mobilních aplikací
      Name (in English): Mobile App Marketing
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: mobile marketing, mobile application, appmarketing
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 14/11/2016 23:06.
    6. KNIHOVÁ, Ladislava, Štěpánka HRONOVÁ and Vilém KUNZ. Mobilní aplikace jako nástroj společenské odpovědnosti firem (Mobile applications as a corporate social responsibility tool). Online. In Radim Bačuvčík - VeRBuM. Kreativita a efektivita v marketingové komunikaci. 1. vydání. Zlín: Kodiak print, s.r.o, 2016, p. 51-64. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-87500-83-5.
      Name in Czech: Mobilní aplikace jako nástroj společenské odpovědnosti firem
      Name (in English): Mobile applications as a corporate social responsibility tool
      RIV/04274644:_____/16:#0000075 Chapter(s) of a specialized book. Economics. Czech. Czech Republic.
      Knihová, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Hronová, Štěpánka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kunz, Vilém (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Corporate communication; creativity; marketing communications; mobile applications; CSR; sustainable entrepreneurship; CSV.
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 15/8/2017 14:21.
    7. KNIHOVÁ, Ladislava and Štěpánka HRONOVÁ. The Role of Cognition and Human Capital in Organizations. Online. In Radim Valenčík. Lidský kapitál a investice do vzdělání. 1st ed. Praha: Vydala Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2016, p. 33-42. ISBN 978-80-7408-148-4.
      Lidský kapitál - Ročník 2016 : VŠFS - celý sborník
      Name in Czech: Role poznání a lidského kapitálu v organizacích
      Name (in English): The Role of Cognition and Human Capital in Organizations
      Economics. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Ageing workforce; human capital; collective learning; cognition; core competency management; individual learning; knowledge; knowledge base building.
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 20/8/2019 09:35.

    2015

    1. KNIHOVÁ, Ladislava and Štěpánka HRONOVÁ. Motivace ke studiu cizího jazyka a výuka angličtiny pro specifické účely v terciálním vzdělávání. In Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2015. ISBN 978-80-87952-11-5.
      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 23/2/2017 15:03.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava. Multimediální obsah a jeho integrace do výuky ESP. In VEVERKOVÁ, Darina, Zuzana DANIHELOVÁ a Marek ĽUPTÁK. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte – elektronická podpora vzdelávania: Recenzovaný vedecký zborník. Zvolen: TU Zvolen, 2015, p. 55-66, 11 pp. ISBN 978-80-228-2797-3.
      Linguistics. Czech. Slovakia.
      Keywords in English: activating methods in teaching, animation, audio, ESP, student engagement, gamification, instructional design, motivation, multimedia-rich content, interactive presentation, video content
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 23/2/2017 14:54.
    3. KNIHOVÁ, Ladislava. Multimedia-Rich Content Integration into ESP Instruction. In Opportunities and Challenges in Language Teaching and Learning. Mladá Boleslav: ŠKODA AUTO Vysoká škola o.p.s., 2015, p. 42-50. ISBN 978-80-87042-61-8.
      Name (in English): Multimedia-Rich Content Integration into ESP Instruction
      Pedagogy and education. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Activating methods in teaching, animation, audio, ESP, student engagement, gamification, instructional design, motivation, multimedia-rich content, interactive presentation, video content.
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 23/2/2017 14:50.

    2014

    1. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. QR kódy v mobilním marketingu. In Pavlů, D. Marketingová komunikace a společnost. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, p. 329-341. ISBN 978-80-7408-097-5.
      Economics. Czech. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 17/2/2017 11:52.

    2013

    1. KNIHOVÁ, Ladislava. Blippar App - rozšířená realita ve smartphonech. In (KO)MEDIA 2012. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2013, 5 pp. ISBN 978-80-7408-067-8.
      Linguistics. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 23/4/2014 10:34.
    2. KNIHOVÁ, Ladislava and B. LITTLE. Living books prompt evolving skills for designers, authors and readers. America Learning & Media. 2013.
      URL
      Linguistics. English.
      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 22/9/2014 14:56.
    3. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. Multimedia in Tetriary Level Teaching & Instruction Facilitate Effective Individual Learning. In OEDM-SERM 2012. Bratislava: Curriculum Studies Reserach Group (CSRG ), 2013, p. s. 267-273. ISBN 978-80-904948-1-7.
      Pedagogy and education. English. Slovakia.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 15/4/2014 15:34.
    4. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. Nové trendy a jejich aplikace ve výuce anglického jazyka pro obor Marketingová komunikace. In INOVA. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2013.
      URL
      Linguistics. English. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 15/4/2014 16:05.
    5. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. Six New Learning Architecture Trends. In DisCo 2013: New technologies and media literacy education. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2013. ISBN 978-80-86302-45-4.
      Pedagogy and education. English. Czech Republic.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 15/4/2014 15:37.

    2012

    1. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. Interaktivní andragogika ve výuce jazyků. In Podpora vícejazyčnosti v praxi. Praha, MŠMT a Národní institut pro další vzdělávání. 2012.
      Linguistics. Czech. Czech Republic.
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 15/4/2014 16:11.
    2. HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ. Výuka angličtiny jako odborného cizího jazyka v terciální sféře vzdělávání. In In Mišterová, I., Fenclová, M. Komunikace v jazykové a kulturní rozmanitosti. 2012. ISBN 978-80-261-0158-1.
      Linguistics. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 3/9/2013 15:18.

    2011

    1. KNIHOVÁ, Ladislava. Marketing Communications Live out through the Revolution: Is Marketing Communications Teaching Revolutionary, too? In Marketing Communications / Modern Educational Methods in Teaching Marketing Communications in Tertiary Education. Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2011, 5 pp. ISBN 978-80-7408-055-5.
      English. Czech Republic.
      International impact: yes

      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 20/7/2012 10:27.
Displayed: 17/8/2024 12:05