Information System VŠFS

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. PETRŮ, Naděžda. AI - Jak to vlastně začalo a kam jsme se posunuli? (AI - How did it actually start and where have we moved). Online. In Radim Valenčík, Naděžda Petrů. Lidský kapitál a investice do vzdělání: Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělání = Human capital and investment in education: Artificial intelligence and strategic changes in education. První. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2024, p. 11-21, 10 pp. ISBN 978-80-7408-273-3. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/LK-2023-01.
    2. PETRŮ, Naděžda. Studujte ekonomiku a management (Study economics and management). Praha: MF Dnes, 2024, p. 20. Speciál DNES, Vzdělávání. ISSN 1210-1168.
    3. PETRŮ, Naděžda, Oskar CRNADAK and Adam ČERNOHORSKÝ. Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání (Artificial intelligence and its future in educational management). Online. In Radim Valenčík, Naděžda Petrů. Lidský kapitál a investice do vzdělání: Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělání. Human capital and investment in education: Artificial intelligence and strategic changes in education. První. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2024, p. 51-74, 23 pp. ISBN 978-80-7408-273-3. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/LK-2023-04.
    4. VALENČÍK, Radim and Naděžda PETRŮ. 26. Mezinárodní vědecká konference Lidský kapitál a investice do vzdělání Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělán (26. International scientific conference Human capital and investment in education Artificial intelligence and strategic changes in education). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2024, p. 1-224. ISBN 978-80-7408-273-3. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/LK-2023.

    2023

    1. PETRŮ, Naděžda and Jakubovicz DARIUSZ. BARVY A LAKY HOSTIVAŘ : Odolnost je zásluhou celého dobře fungujícího a sehraného kolektivu lidí… (PAINTS AND VARNISHES HOSTIVAŘ: Durability is the merit of the entire well-functioning and well-coordinated team of people...). 1st ed. Praha: Asociace rodinných firem, 2023. Podcasty ARF.
    2. PETRŮ, Naděžda. Bez špičkových podnikatelů to nepůjde (It won't work without top entrepreneurs). Praha: MAFRA, a.s., 2023, p. 16. Speciál DNES. ISSN 1210-1168.
    3. PETRŮ, Naděžda. Digitální technologie jako nástroj controllingu a transformace řemesel (Digital technology as a tool for controlling and transforming crafts). Online. In R. Śmietański; L. Karczewski; I. Sytnik; A. Tomášková. HANDICRAFT – FAMILY BUSINESS TRADITION OR INNOVATION? 1st ed. Opole (Polsko): Politechnika Opolska, 2023, p. 137-150. Studia i Monografie, z. 582. ISBN 978-83-66903-37-1.
    4. PETRŮ, Naděžda, Eva KOSTIKOV, Miroslav PAVLÁK, Miroslav HALOUZKA and Václav PAVLEČKA. Jak rozjet vlastní podnikání nejenom formou STARTUPU (How to start your own business not only in the form of a STARTUP). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, 232 pp. EUpress. ISBN 978-80-7408-257-3.
    5. STRAKOVÁ, Magdalena, Naděžda PETRŮ, Oskar CRNADAK and Adam ČERNOHORSKÝ. Je doktorské studium jenom rozšířením a prohloubením studia magisterského? Může absolventovi pomoct v kariéře? (Is a doctoral study just an extension and deepening of a master's study? Can it help the graduate in his career?). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023. Podcasty VŠFS.
    6. STACHO, Zdenko, Katarína STACHOVÁ, Michal LUKÁČ, Václav KUPEC and Naděžda PETRŮ. Management Reflections on Innovations in Digitalization, with an Emphasis on Degree of Work Autonomy. E&M Economics and Management. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2023, vol. 26, No 1, p. 78-93. ISSN 1212-3609. Available from: https://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2023-1-005.
    7. PETRŮ, Naděžda, Lukáš BLAŽEK, Marcela PAPALOVÁ, Hana LIPOVSKÁ, Miroslav SVOBODA and Daniela RADIKOVSKÁ. MANAŽERSKÉ MINIMUM nejen pro majitele rodinných firem (MANAGERIAL MINIMUM not just for owners family firms). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, 204 pp. EUpress. ISBN 978-80-7408-247-4.
    8. PETRŮ, Naděžda. Nenudit se ani vteřinu, rodinné podnikání do výuky patří (Don't be bored for a second, family business is part of the teaching). Praha: MF Dnes, 2023, p. 20-21. Speciál DNES, MY z VŠFS. ISSN 1210-1168.
    9. KNIHOVÁ, Ladislava and Naděžda PETRŮ. Od Starého po Nový svět: komparativní pohled na výuku předmětu Marketingové řízení v terciárním školství (From the Old to the New World: A Comparative Perspective on Marketing Management Instruction in Tertiary Education). Online. In Katarína Krpálková Krelová, Kateřina Berková. SCHOLA NOVA, QUO VADIS? : Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference. 1st ed. Praha: Extrasystem Praha, 2023, p. 87-98. ISBN 978-80-87570-61-6.
    10. PETRŮ, Naděžda and Jaromír st., ml. TOMŠŮ. Odolná rodinná firma Satturn Holešov (Resilient family business Satturn Holešov). 1st ed. Praha: Asociace rodinných firem, 2023. Odolná rodinná firma.
    11. PÍSAŘ, Přemysl, Václav KUPEC, Zdeněk BRABEC and Naděžda PETRŮ. PERFORMANCE MANAGEMENT OF PROGRAMMATIC ADVERTISING THROUGH CONTROLLING. In IV INTERNATIONAL CONFERENCE INTERNATIONAL LAB FOR INNOVATIVE SOCIAL RESEARCH (ILIS). 2023. ISBN 978-80-7408-261-0.
    12. PETRŮ, Naděžda. Proč studovat ekonomiku a management (Why study economics and management?). 1st ed. Praha: VSFS, a.s., 2023, p. 8. Speciál dnes My z VŠFS. ISSN 1210-1168.
    13. PETRŮ, Naděžda. TEAM ROLES IN FAMILY BUSINESSES AND QUALITY OF FAMILY BUSINESS – CASE STUDY. ACC JOURNAL. Liberec: Akademické koordinační středisko v Euroregionu Nisa (ACC), 2023, vol. 2023, No 3, 12 pp. ISSN 1803-9782.
    14. PETRŮ, Naděžda. Workshop k projektu Optimalizace controllingových procesů HR ke stabilizaci podniku (7427/2022/05) (Workshop on the project Optimization of HR controlling processes to stabilize the company (7427/2022/05)). 2023.

    2022

    1. PETRŮ, Naděžda. Česko-slovenská konference pro rodinné podniky, odpolední část (Czech-Slovak conference for family businesses, afternoon part). 2022.
    2. PETRŮ, Naděžda. Člen Polsko-české vědecké společnosti (Member of the Polish-Czech Scientific Society). Polso-česká vědeká společnost, 2022.
    3. PETRŮ, Naděžda. Digitální technologie jako nástroj controllingu a transformace řemesel (Digital technology as a tool for controlling and transforming crafts). 2022.
    4. PETRŮ, Naděžda and Hana LIPOVSKÁ. INTELLECTUAL PROPERTY PROTECTION AS THE NON-FINANCIAL ASSET OF A FAMILY BUSINESS IN THE CZECH REPUBLIC. Trendy v podnikání - Business Trends. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, vol. 12, No 1, p. 40-53. ISSN 1805-0603. Available from: https://dx.doi.org/10.24132/jbt.2022.12.1.40_53.
    5. PETRŮ, Naděžda. Kdo umí, ten učí (He who knows, teaches). 15th ed. Praha: Speciál Mladé fronty dnes, 2022, p. 10-11. Speciál DNES. ISSN 1210-1168.
    6. PETRŮ, Naděžda. Kvalita v rodinném podnikání (Quality in family business). 2022.
    7. PETRŮ, Naděžda. Průběžná výzkumná zpráva z pilotní fáze výzkumu Odolná rodinná firma 2022 (Interim research report from the pilot phase of the research Durable family business 2022). 1st ed. Praha: Asociace rodinných firem, 2022, 22 pp.
    8. PETRŮ, Naděžda and Jan PAVELKA. Průzkum Asociace rodinných firem – STUDIE odolnosti rodinného podnikání, závěrečná výzkumná zpráva (Survey of the Association of Family Businesses - STUDY of family business resilience, final research report). 1st ed. Praha: Asociace rodinných firem, 2022, 47 pp.
    9. MENTLÍK, Roman, Pavel ŘEŽÁBEK and Naděžda PETRŮ. Readiness of the Czech Republic to Join the Euro Area. ACTA VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2022, vol. 16, No 2, p. 132-158. ISSN 1802-792X. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/acta-2022/2-03.
    10. REŽŇÁKOVÁ, Mária, Pavla BŘEČKOVÁ and Naděžda PETRŮ. Řízení dlouhodobé perspektivy a výkonnosti rodinných podniků (Managing the long-term perspective and performance of family businesses). 2022.
    11. ŠIMKOVÁ, Zuzana, Naděžda PETRŮ, Mariusz URBAŃSKI and Jan SIBERT. The Impact of Selected Material Flows on the Development of OECD Countries Located in Europe. Acta Montanistica Slovaca. Košice: Fakulta horníctva, ekologie, riadenia procesov a geotechnologií, Technická univerzita v Košiciach, Slovensko, 2022, vol. 27, No 2, p. 395-406. ISSN 1335-1788. Available from: https://dx.doi.org/10.46544/AMS.v27i2.09.
    12. PETRŮ, Naděžda. Tisková zpráva - Národní cena ČR za kvalitu v rodinném podnikání 2021 oznamuje ty nejlepší! (Press release - The National Award of the Czech Republic for Quality in Family Business 2021 announces the best!). první. Praha: AMSP ČR, MPO, 2022, 3 pp.
    13. REŽŇÁKOVÁ, Mária, Karel BRYCHTA, Michal KARAS, Naděžda PETRŮ, Jan PĚTA, Pavla SRBOVÁ, Andrea TOMÁŠKOVÁ and Ondřej ŽIŽLAVSKÝ. Určování hodnoty rodinných podniků v procesu nástupnictví (Determining the value of family businesses in the succession process). 1st ed. Brno: Nakladatelství VUTIUM, 2022, 189 pp. ISBN 978-80-214-6130-7.
    14. RYDVALOVÁ, Petra, Naděžda PETRŮ and Eliška VALENTOVÁ. Vzdělávání v rodinných podnicích : Studie k průzkumu kvality rodinného podnikání : Souhrnná výzkumná zpráva (Education in the family businesses : Study to survey the quality of family business : Summary research report). 1st ed. Praha: AMSP ČR, MPO, 2022, 43 pp.

    2021

    1. PETRŮ, Naděžda. A Look Back at the Czechoslovak Family Business Day, which Included a Conference Entitled Family Business, Intergenerational Milestones and Generators of Value. ACTA VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2021, XI., No 2, p. 222-223. ISSN 1802-792X. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/acta-2021/2-06.
    2. PETRŮ, Naděžda. Člen vědecké rady VŠFS, a.s. (Member of the Scientific Board of VŠFS, a.s.). Vědecká rada Vysoké školy finanční a správní, a.s., 2021.
    3. PETRŮ, Naděžda and Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ. Insights on Trends of Academic Research into Family Business. ACTA VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2021, vol. 15, No 1, p. 9-35. ISSN 1802-792X. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/acta.
    4. PETRŮ, Naděžda and Václav KUPEC. Marketingové řízení podniků - diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy - případové studie - příklady a návody. (Marketing management of companies - discourse of business practice: Implementation analyzes - case studies - examples and instructions.). 3. přepracované a doplněné v. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2021, p. 1-91. EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-228-3.
    5. PETRŮ, Naděžda and Václav KUPEC. Marketingové řízení podniků – diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy – případové studie – příklady a návody. 3. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2021, 100 pp. Edice EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-228-3.
    6. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. Mezinárodní vědecká konference, Rodinné podnikání Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty (International Scientific Conference, Family Business Intergenerational milestones and generators of their value). 2021.
    7. PETRŮ, Naděžda, Andrea TOMÁŠKOVÁ, Juraj EISEL and Lenka FARKAČOVÁ. Mezinárodní vědecká konference, Rodinné podnikání Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty (International Scientific Conference, Family Business Intergenerational milestones and generators of their value). 2021. ISBN 978-80-7408-232-0.
    8. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků (Rate of marketing tools usage for visibility and growth of family businesses). In Milan Svoboda. Trendy v podnikání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, p. 80-93. ISBN 978-80-261-0971-6.
    9. PETRŮ, Naděžda. Rodinné podnikání (Family Business). 2021.
    10. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online) (Family business: Intergenerational milestones and generators of their value, Proceedings of an international scientific conference. (online)). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., SCIENCEpress, 2021, p. 1 - 78. ISBN 978-80-7408-232-0.
    11. LÉDLOVÁ, Janna, Luboš JELÍNEK and Naděžda PETRŮ. Specifika controllingu řízení lidských zdrojů v rodinném podnikání (Specifics of controlling human resources management in family business). In Ondřej Roubal. PETRŮ, Naděžda. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2021. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2021, p. 44-55. ISBN 978-80-7408-237-5.
    12. HNILICA, Jiří and Naděžda PETRŮ. STUDIE mezi rodinnými firmami, průzkum kvality rodinného podnikání (výzkumná zpráva). (STUDIES among family businesses, family business quality survey (research report).). 1st ed. Praha: VŠE, Centrum pro rodinné firmy, 2021, 39 pp.
    13. JURÁSEK, Miroslav, Naděžda PETRŮ, Zdeněk CAHA and Jaroslav, Jr BELAS. Values of family businesses in czech republic in the context of socioemotional wealth. Economics and Sociology. Szczecin: Center for Sociological Research, 2021, vol. 14, No 2, p. 184-208. ISSN 2306-3459. Available from: https://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2021/14-2/10.
    14. PETRŮ, Naděžda and Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ. Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání (Insight into the development of scientific knowledge of family business). Online. In Radim Valenčík. Lidský kapitál a investice do vzdělání : jak rozpoznat rozvoj (užitečné) teorie a jaká jsou kritéria tohoto rozvoje? 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2021, p. 57-77. ISBN 978-80-7408-221-4.

    2020

    1. PAVLÁK, Miroslav, Naděžda PETRŮ and Lukáš BLAŽEK. INNOVATION ACTIVITIES AT START-UPS AS AN INSTRUMENT OF THEIR COMPETITIVENESS. In Tomáš Chlopčík. Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2019. Germany: GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H., 2020, p. 139 - 147. ISBN 978-3-86367-062-7.
    2. PETRŮ, Naděžda, Jan KRAMOLIŠ and Peter STUCHLÍK. Marketing tools in the era of digitization and their use in practice by family and other businesses. E & M: Economics and Management. Czech Republic: Technická univerzita v Liberci, 2020, XXIII, No 1, p. 199-214. ISSN 1212-3609. Available from: https://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2020-1-014.
    3. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků (Rate of marketing tools usage for visibility and growth of family businesses). In Trendy v podnikání, mezinárodní vědecká konference, ZČU Plzeň. 2020. ISBN 978-80-261-0971-6.
    4. PETRŮ, Naděžda and Peter STUCHLÍK. Odolná rodinná firma 2020 (Resilience family business 2020). 2020.
    5. PAVLÁK, Miroslav and Naděžda PETRŮ. PROMOTION OF INNOVATION ACTIVITIES AT START-UPS: INNOVATION AS AN INSTRUMENT OF COMPETITIVENESS. Online. In Arnošt Klesla, Vladislav Pavlát, Otakar Schlossberger. Financial Markets 2019 – A Factor of European Competitiveness – proceeding from the 9th International Conference. 1st ed. Prague: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, p. 123-135. ISBN 978-80-7408-198-9.
    6. PETRŮ, Naděžda. RODINNÉ PODNIKÁNÍ fenomén, příležitost, budoucnost (FAMILY BUSINESS phenomenon, opportunity, future). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, 278 pp. EUpress. ISBN 978-80-7408-207-8.
    7. PETRŮ, Naděžda, Pavla BŘEČKOVÁ and Andrea TOMÁŠKOVÁ. Rodinné podniky: generátory hodnoty a určování hodnoty v procesu nástupnictví, specifika řízení RP (Family businesses: value generators and determining value in the succession process, the specifics of DP management). 2020.
    8. HNILICA, Jiří and Naděžda PETRŮ. STUDIE mezi rodinnými firmami „Průzkum kvality rodinného podnikání“ (výzkumná zpráva) (86 / 5000 Výsledky překladu STUDIES among family businesses "Family Business Quality Survey" (research report)). 1st ed. Praha: VŠE, Centrum pro rodinné firmy, 2020, 32 pp.
    9. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. The preferred usage of equity and debt financing in family businesses. In Economics, Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2020). 2020. ISBN 978-80-973642-0-5.
    10. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. The preferred usage of equity and debt financing in family businesses: evidence from Czech Republic. Investment Management and Financial Innovations. Ukraine: LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2020, vol. 17, No 3, p. 27-39. ISSN 1810-4967. Available from: https://dx.doi.org/10.21511/imfi.17(3).2020.03.
    11. PETRŮ, Naděžda. Z otce na syna (From father to son). In economia edice PRO BYZNYS 25.5.2020. 1st ed. ČR: Magazín probyznys, 2020, p. 26. příloha Hospodářských novin. ISSN 0862-9587.

    2019

    1. PETRŮ, Naděžda, Andrea TOMÁŠKOVÁ and Monika KROŠLÁKOVÁ. Diversification of Export Territories of Family Businesses as a Tool of their Futher Development. Problems and Perspectives in Management. Sumy (Ukraine): LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2019, vol. 17, No 3, p. 306-322. ISSN 1727-7051. Available from: https://dx.doi.org/10.21511/ppm.17(3).2019.25.
    2. PETRŮ, Naděžda, Andrea TOMÁŠKOVÁ and Monika KROŠLÁKOVÁ. Diversification of Export Territories of Family Businesses as a Tool of their Futher Development. In Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2019). 2019. ISBN 978-80-8154-269-5.
    3. PETRŮ, Naděžda and Miroslav PAVLÁK. Factors impacting startup sustainability. In Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2019). 2019. ISBN 978-80-8154-269-5.
    4. PETRŮ, Naděžda, Miroslav PAVLÁK and Josef POLÁK. Factors impacting startup sustainability in the Czech Republic. Innovative Marketing. Sumy (Ukraine): LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2019, vol. 15, No 3, p. 1-15. ISSN 1814-2427. Available from: https://dx.doi.org/10.21511/im.15(3).2019.01.
    5. KROŠLÁKOVÁ, Monika, Viera KUBÍČKOVÁ and Naděžda PETRŮ. Favourable Business Environment as a Factor of Business Development. In Róbert Rehák, Paulína Krnáčová. PETRŮ, Naděžda. Trends and Challenges in the European Business Environment: Trade, International Business and Tourism. Proceedings of the 6th International Scientific Conference. 1st ed. Bratislava: EKONÓM, 2019, p. 267-275. ISBN 978-80-225-4646-1.
    6. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. MAGICAL MIRROR OF THE SUCCESS OF CZECH FAMILY FIRMS. In Čábyová L., Rybanský R., Bezáková Z. MARKETING IDENTITY Digital Mirrors – part I. Trnava: University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia, 2019, p. 136-149. ISBN 978-80-8105-984-1.
    7. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Rodinné firmy v ČR v kontextu jejich názvu (Family Businesses in the Czech Republic in the context of their name). Online. In Radim Valenčík. LIDSKÝ KAPITÁL A INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ: VÝZKUM, VÝUKA, PUBLIKOVÁNÍ. 1st ed. VŠFS, Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2019, p. 32-45. ISBN 978-80-7408-188-0.
    8. PETRŮ, Naděžda. Support for family businesses from the public sector. In Imrich Rukovanský, Peter Ondria. INTERNATIONAL CONFERENCE MODERNIZATION OF PUBLIC ADMINISTRATION. 1st ed. Česká republika: Public Administration Educational Institute o.p.s., 2019, p. 39-47. ISBN 978-80-907057-6-0.

    2018

    1. PETRŮ, Naděžda, Karel HAVLÍČEK and Andrea TOMÁŠKOVÁ. COMPARISON OF MARKETING VITALITY OF FAMILY AND NON-FAMILY COMPANIES DOING BUSINESS IN CZECH REPUBLIC. Economics and Sociology. Polsko: Centre of Sociological Research, 2018, vol. 11, No 2, p. 138-156. ISSN 2071-789X. Available from: https://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2018/11-2/10.
    2. PETRŮ, Naděžda, Andrea TOMÁŠKOVÁ and Karel HAVLÍČEK. Comparison of marketing vitality of family and non-family companies doing business in the Czech Republic. In International Scientific Conference Economics, Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2018). 2018. ISBN 978-80-8154-236-7.
    3. PETRŮ, Naděžda. Drtivá většina firem v Indonésii je rodinných (The vast majority of companies in Indonesia are family members). 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o, 2018, p. 30-31. ISSN 1805-5397.
    4. PETRŮ, Naděžda and František ZICH. EVALUATION OF FAMILY BUSINESS MARKETING ACTIVITIES. In Petranová, Dana, Čábyová Ludmila, Bezáková Zuzana. Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2017. 1st ed. Trnava: Faculty of Mass Media Communication University of SS. Cyril a Methodius, 2018, p. 397-409. ISBN 978-80-8105-918-6.
    5. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE (EXPORT OF FAMILY COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC AS THE STEP OF THEIR FURTHER CONTINUATION AND DEVELOPMENT). Trendy v podnikání - Business Trends, Vědecký časopis Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni. Plzeň: Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni, 2018, 8/2018, 4/8, p. 28-41. ISSN 1805-0603. Available from: https://dx.doi.org/10.24132/jbt.2018.8.4.28_41.
    6. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE (EXPORT OF FAMILY COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC AS THE STEP OF THEIR FURTHER CONTINUATION AND DEVELOPMENT). In Mezinárodní vědecká konference TRENDY V PODNIKÁNÍ, ZČU Plzeň. 2018.
    7. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE EXPORT OF FAMILY COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC AS THE STEP OF THEIR FURTHER CONTINUATION AND DEVELOPMENT (EXPORT OF FAMILY COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC AS THE STEP OF THEIR FURTHER CONTINUATION AND DEVELOPMENT). In Trendy v podnikání 2018. 2018. ISBN 978-80-261-0833-7.
    8. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. Family Business in the Czech Republic: Opportunity and Inter-Generation Challenge; Occurrence and Management of Conflicts. In Wanda Musialik, Roman Śmietański. Rzemiosło – w wymiarze lokalnym, regionalnym i międzynarodowym (Craftsmanship - its local, regional and international dimension). Polsko: Cech Rzemiosła i Przedsiębiorczości - Związek Pracodawców w Opolu, 2018, p. 66-85. ISBN 978-83-950063-1-9.
    9. PETRŮ, Naděžda. Historie - od šunky po hutě a textilky (History - from ham to metallurgy and textiles). 1st ed. Praha: Economia a.s., 2018, p. 24-25. Podnikání. ISSN 0862-9587.
    10. PETRŮ, Naděžda. Honduras: Rodina je svatá (Honduras: The family is holy). 1st ed. Praha: Antecom, s.r.o., 2018, p. 66-67. VII. ročník. ISSN 1805-5397.
    11. PETRŮ, Naděžda. I Slovenské rodinné firmy prochází generační obměnou (Even Slovak family businesses are undergoing generational renewal). In Trade News. 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2018, p. 42-43. ISSN 1805-5397.
    12. PETRŮ, Naděžda. Industrializace Thajska je spjata s rodinnými podniky (The industrialization of Thailand is linked to family businesses). 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o, 2018, p. 42-43. ISSN 1805-5397.
    13. PAVLÁK, Miroslav and Naděžda PETRŮ. Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups. In 26th EBES Conference Prague. 2018.
    14. PETRŮ, Naděžda and Miroslav PAVLÁK. Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups. Online. In Aylin Akin. 26th EBES CONFERENCE. 1st ed. Istanbul, Turecko: EBES Akşemsettin Mah.: EBES, 2018, p. 1190-1200. ISBN 978-605-67622-5-3.
    15. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Investment incentives and their impact on employment in the regions of the Czech Republic in light (shadow) of the social aspect of the Czech family businesses (Investment incentives and their impact on employment in the regions of the Czech Republic in light (shadow) of the social aspect of the Czech family businesses). In Leszek Karczewski, Henryk A. Kretek. Biznes i zarzadzanie a bezpieczenstwo w Polsce i na swiecie. Business and management in the light of poland´s and worldwide safety. Polsko: Politechnika Opolska, Opole, 2018, p. 245-273. ISBN 978-83-66033-20-7.
    16. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. LIDSKÉ ZDROJE A JEJICH ŘÍZENÍ V RODINNÉM PODNIKÁNÍ (HUMAN RESOURCES AND THEIR MANAGEMENT IN FAMILY BUSINESS). Online. In Radim Valenčík. Sborník z pracovní části 20. ročníku mezinárodní vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2018, p. 95-109. ISBN 978-80-7408-164-4.
    17. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. MAGICAL MIRROR OF THE SUCCESS OF CZECH FAMILY FIRMS. In Marketing Identity 2018. 2018.
    18. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Merger of family companies in the Czech Republic as a step in their continuation and further development. In 26th EBES CONFERENCE - PRAGUE, EBES - Eurasia Business and Economics Society. 2018.
    19. PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ. Merger of Family Companies in the Czech Republic as a step in their Continuation and Further Development. Online. In Aylin Akin. 26th EBES CONFERENCE - PRAGUE PROCEEDINGS. 1st ed. Istanbul, Turecko: EBES Akşemsettin Mah.: EBES, 2018, p. 1437-1451. ISBN 978-605-67622-5-3.
    20. PETRŮ, Naděžda. Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích (The succession strategy in Czech family businesses). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2018, 104 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-162-0.
    21. PETRŮ, Naděžda. RODINNÉ FIRMY – NADĚJE PRO BOSNU A HERCEGOVINU (FAMILY COMPANIES - HOPE FOR BOSNA AND HERZEGOVINA). 1st ed. Praha: Antecom, s.r.o., 2018, p. 54-55. ISSN 1805-5397.
    22. PETRŮ, Naděžda. Rodinné podnikání má v Kolumbii tradici (Family business has a tradition in Colombia). 1st ed. Praha: Antecom, s.r.o., 2018, p. 44-45. 1/2018. ISSN 1805-5397.
    23. PETRŮ, Naděžda. Rodinné podnikání v ČR – příležitost a mezigenerační výzva, hrozby spojené s řízením konfliktů (Family business in the Czech Republic - Opportunity and intergenerational challenge, threats related to conflict management). In II Konferencja Naukowa o Rzemiosle CILREAID 2018. 2018.
    24. PETRŮ, Naděžda. Ruským rodinným firmám roste sebevědomí (Russian self-confidence is growing for family businesses). In Trade News. 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2018, p. 46-47. ISSN 1805-5397.
    25. PETRŮ, Naděžda. Síla polských rodinných firem (The strength of Polish family businesses). In Trade News. 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2018, p. 60-61. VII. ročník. ISSN 1805-5397.
    26. MAREŠ, David and Naděžda PETRŮ. Stabilization factors of family enterprises in the context of macroeconomic performance. European Research Studies Journal. Piraeus: International Strategic Management Association, 2018, vol. 21, No 1, p. 206-220. ISSN 1108-2976.
    27. PAVLÁK, Miroslav and Naděžda PETRŮ. Start-up ecosystem support in the Czech Republic. Acta VŠFS. Prague: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2018, vol. 12, No 2, p. 165-190. ISSN 1802-792X.
    28. PETRŮ, Naděžda and Miroslav PAVLÁK. Startup ecosystem support in the Czech Republic. ACTA VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2018, 2/2018, No 12, p. 165-190, 25 pp. ISSN 1802-792X.
    29. PETRŮ, Naděžda. Tchajwanští muži chtějí být laobany (Taiwanese men want to be ladies). 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2018, p. 59-60. ISSN 1805-5397.
    30. PETRŮ, Naděžda. Uzbecká vláda své rodinné firmy hýčká (Uzbek government is pampered by family businesses). In Trade News. 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o, 2018, p. 60-61. ISSN 1805-5397.
    31. PETRŮ, Naděžda. VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ (MORE OF THE ROMANIAN FAMILY COMPANIES FIND OUT YOUR VISION). 1st ed. Praha: Antecom, s.r.o., 2018, p. 62-63. ISSN 1805-5397.

    2017

    1. PETRŮ, Naděžda and Josef NOVÁK. Czech family business brands as a tradition bearer. In Petranová, Matúš, Mendelová. MARKETING IDENTITY Brands we love – part I. 1st ed. Trnava: University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2017, p. 235 -246. ISBN 978-80-8105-840-0.
    2. PETRŮ, Naděžda. Ekonomický základ odvětví prosuktivních služeb a zahájení komplexních reforem (The economic basis of the services sector and the launch of comprehensive reforms). 2017. ISBN 978-80-7408-150-7.
    3. PETRŮ, Naděžda and František ZICH. EVALUACE MARKETINGOVÝCH AKTIVIT RODINNÉHO PODNIKÁNÍ (Evaluation of family business marketing activities.). In 13th Annual International Scientific Conference the Marketing Identity. 2017.
    4. PETRŮ, Naděžda and Karel HAVLÍČEK. Family entrepreneurship in the Czech Republic on the verge of first generation handover. Journal of International Studies. Poland: University of Szczecin, Faculty of Economics Science and Management, 2017, vol. 10, No 4, p. 119-130. ISSN 2306-3483. Available from: https://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2017/10-4/8.
    5. PETRŮ, Naděžda and Karel HAVLÍČEK. Family entrepreneurship in the Czech Republic on the verge of the first generation handover. In International Scientific Conference Economics, Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2017). 2017. ISBN 978-80-8154-208-4.
    6. PETRŮ, Naděžda and Karel HAVLÍČEK. Family entrepreneurship in the Czech Republic on the verge of the first generation handover. 2017. ISBN 978-80-8154-208-4.
    7. TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Lidské zdroje a jejich řízení v rodinném podnikání (HUMAN RESOURCES AND THEIR MANAGEMENT IN FAMILY BUSINESS). In 20. ročník mezinárodní vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání. 2017. ISBN 978-80-7408-164-4.
    8. PETRŮ, Naděžda. Maroko je kolektivistická země (Morocco is a collectivist country). TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, 2017, VI. ročník, No 5, p. 66-67. ISSN 1805-5397.
    9. BLÁBOLIL, Rudolf and Naděžda PETRŮ. Mini Den D na VŠFS (Mini D Day at VŠFS). XADONIA. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2017, Neuveden, No 2, p. 22-23. ISSN 1802-792X.
    10. PETRŮ, Naděžda. Navzdory ekonomické nejistotě jsou rodinné podniky v Keni živé, úspěšné a ambiciózní (Despite the economic uncertainty, family businesses in Kenya are lively, successful and ambitious). TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, 2017, 6., 6/2017, p. 54-55. ISSN 1805-5397.
    11. PETRŮ, Naděžda. Rodinné firmy jsou motorem finského hospodářství (Family businesses are the engine of the Finnish economy). TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, 2017, vol. 3, No 6, p. 44-45. ISSN 1805-5397.
    12. PETRŮ, Naděžda. Rodinné podniky jsou jedinečné. (Family businesses are unique.). TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, 2017, vol. 3, No 6, p. 32-33. ISSN 1805-5397.
    13. TÓTH, Endre and Naděžda PETRŮ. Strategické řízení podniku (studijní texty předmětu) (Strategic management of the company (course study texts)). 1.vydání. Praha: Eupress, 2017, 180 pp. Edice EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-151-4.
    14. PETRŮ, Naděžda. Strategické řízení rodinného podnikání i prostřednictvím dynamického lidského kapitálu (STRATEGIC MANAGEMENT OF FAMILY BUSINESSES THROUGH DYNAMIC HUMAN CAPITAL). Online. In Radim Valenčík. LIDSKÝ KAPITÁL A INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ. 1st ed. Praha: VŠFS, a.s., Edice EUPRESS, 2017, p. 99 - 111. ISBN 978-80-7408-148-4.
    15. NOVÁK, Josef and Naděžda PETRŮ. Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání (Tradition and trends in Czech textile production – promising area for business). Online. In prof. František Ochrana a Ing. Věra Plhoňová, Ph.D. Sborník příspěvků z 11. ročníku mezinárodní vědecké konference Nové trendy New Trends 2016. 1st ed. Znojmo: SOUKROMÁ VYSOKÁ ŠKOLA EKONOMICKÁ ZNOJMO s.r.o, 2017, p. 371 - 380. ISBN 978-80-87314-85-2.
    16. PETRŮ, Naděžda and Emil VELINOV. Trendy světových byznys velikánů (Trends of world business giants). Moderní řízení. Praha: Economia a.s., Praha, 2017, vol. 2017, říjen, p. 32 - 34. ISSN 0026-8720.
    17. PETRŮ, Naděžda. V Bělorusku je novodobá tradice rodinných firem zatím krátká (In Belarus, the modern tradition of family businesses is so short). TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, 2017, vol. 2, No 6, p. 46-47. ISSN 1805-5397.
    18. PETRŮ, Naděžda. V Kazachstánu se rodinnému podnikání dostává stále většího uznání. (In Kazakhstan, family business is getting more and more recognition.). TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, 2017, vol. 2, No 2, p. 36-37. ISSN 1805-5397.
    19. PETRŮ, Naděžda. VĚTŠINA MEXICKÝCH MIPYMES JE RODINNÝCH (MOST MEXICAN MIPYMES ARE THE FAMILY). Trade News. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2017, vol. 6, No 1, p. 48-49. ISSN 1805-5397.
    20. PETRŮ, Naděžda. 91 procent Německých firem je rodinných (91 percent of German companies are family members). 4/2017/VI.ročník. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, 2017, p. 44-45. ISSN 1805-5397.

    2016

    1. PETRŮ, Naděžda. Čínské rodinné podniky důvěřují pouze vlastní krvi (Chinese family businesses trust only their own blood). TradeNews. Praha: ANTECOM, s.r.o., Blatenská 2166/7, Praha 4 IČ: 2836 2926, 2016, 5. ročník, 4/2016, p. 38-39, 104 pp. ISSN 1805-5397.
    2. PETRŮ, Naděžda. Německo stojí na rodinných firmách (Germany stands on family businesses). Trade News. Praha: ANTECOM, s.r.o., Blatenská 2166/7, Praha 4 IČ: 2836 2926, 2016, vol. 2016, 1/2016, p. 34-35, 84 pp. ISSN 1805-5397.
    3. PETRŮ, Naděžda. Převážná většina španělských firem je rodinných (The vast majority of Spanish companies are family). TradeNews. Praha: ANTECOM, s.r.o., Blatenská 2166/7, Praha 4 IČ: 2836 2926, 2016, 5. ročník, 3/2016, p. 52 - 53, 88 pp. ISSN 1805-5397.
    4. PETRŮ, Naděžda. Rodinné firmy v Peru rostou (Family businesses are growing in Peru). TradeNews. Praha: Antecom, s.r.o., 2016, vol. 5, No 6, p. 48-49, 84 pp. ISSN 1805-5397.
    5. HAVLÍČEK, Karel and Naděžda PETRŮ. Specifics of the Development of Family Businesses in the Czech Republic. European Research Studies Journal. Piraeus: University of Piraeus, International Strategic Management Association, 2016, Vol. XIX, Issue 4, p. 88-108. ISSN 1108-2976.
    6. PETRŮ, Naděžda. V Bulharsku zatím rodinné firmy podceňují (In Bulgaria, meanwhile underestimate the family firm). TradeNews. Praha: Antecom, s.r.o., 2016, 5. ročník, No 5, p. 34 -35, 80 pp. ISSN 1805-5397.
    7. PETRŮ, Naděžda. V Chile najdete převážně rodinné podniky (In Chile you will find mostly family businesses). TradeNews. Praha: Antecom, s.r.o., 2016, vol. 5, No 6, p. 26-27, 84 pp. ISSN 1805-5397.
    8. PETRŮ, Naděžda. V Indii je rodina nejdůležitější institucí (In India family is the most important institution). TradeNews. Praha: ANTECOM, s.r.o., Blatenská 2166/7, Praha 4 IČ: 2836 2926, 2016, 5. ročník, 2/2016, p. 42-43, 84 pp. ISSN 1805-5397.
    9. PETRŮ, Naděžda. V Itálii je okolo 784 000 rodinných firem (In Italy about 784000 family businesses). TradeNews. Praha: ANTECOM, s.r.o., Blatenská 2166/7, Praha 4 IČ: 2836 2926, 2016, 5. ročník, 3/2016, p. 62 - 63, 88 pp. ISSN 1805-5397.

    2015

    1. PETRŮ, Naděžda and Václav KUPEC. Marketingové řízení podniků - diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy – případové studie – příklady a návody. 2. vyd. Praha: VŠFS v Praze, 2015, 82 pp. ISBN 978-80-7408-116-3.
    2. PETRŮ, Naděžda. New Approaches in the Banking sector to Communicate with customer segments. In Matúš, Petranová. MARKETING IDENTITY Digital Life – part II. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015, p. 190 - 205. ISBN 978-80-8105-780-9.
    3. PETRŮ, Naděžda. Předávání znalostí jako cesta úspěšné nástupnické strategie v rodinných firmách. In Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání. Praha: VŠFS, o.p.s, Edice EUPRESS, 2015, 21 pp. ISBN 978-80-7408-127-9.
    4. PETRŮ, Naděžda and Milan KAŠÍK. Využití internetu a nových médií v marketingu vysoké školy (THE USE OF THE INTERNET AND NEW MEDIA IN UNIVERSITY MARKETING). Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická ve Znojmě, 2015, p. 219 - 227. ISBN 978-80-87314-76-0.

    2014

    1. PETRŮ, Naděžda and Maroš MAREJKA. Determinants of Management of the 21st Century, their Impact on Communication and the University Education. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, vol. 4, No 2, p. 30-34. ISSN 1804-7890.
    2. PETRŮ, Naděžda, Milan KAŠÍK and Maroš MAREJKA. Innovation in Quality Management of a University and its Communication. Grant journal. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, vol. 3, No 2, p. 56-60. ISSN 1805-0638.
    3. PETRŮ, Naděžda. Integrace znalostního managementu, tvořivosti a inovací pro zvyšování konkurenceschopnosti malé a střední firmy. Andragogická revue. Praha: UJAK, 2014, roč. V, č. 1, p. 24-36. ISSN 1804-1698.
    4. PETRŮ, Naděžda and Maroš MAREJKA. Komunikace při rozvoji kvalitního vysokoškolského vzdělávání. In Evropské pedagogické forum 2014. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, p. 379-387. ISBN 978-80-87952-05-4.
    5. PETRŮ, Naděžda and Maroš MAREJKA. Komunikační potenciál médií, možnosti jejich využití v komunikaci vysoké školy s veřejností. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. roč. V. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, p. 495–504. ISBN 978-80-87952-07-8.
    6. PETRŮ, Naděžda and Miloš KREJČÍ. Management rozvoje talentů ve vysokoškolském prostředí a v rámci výuky oboru marketing. In Pavlů, D. Marketingová komunikace a společnost. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, p. 196-209, 15 pp. ISBN 978-80-7408-097-5.
    7. PETRŮ, Naděžda and Maroš MAREJKA. Marketing Communication Trends in Higher Education Environment. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, Vol. 4, No. 1, p. 63-67. ISSN 1804-7890.
    8. PETRŮ, Naděžda and Josef NOVÁK. Motivace jako předpoklad úspěšného vysokoškolského studia. In Sapere Aude 2014 - Pedagogika, psychologie a dnešní společnost. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, 8 pp. ISBN 978-80-87952-03-0.
    9. PETRŮ, Naděžda. Provázanost aktivit souvisejících s financováním a úspěchem vysokých škol. In Valenčík, R. Lidský kapitál a investice do vzdělání. Sborník z pracovní části 17. ročníku mezinárodní vědecké konference. Edice EUPRESS, číslo 206. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, p. 80-91. ISBN 978-80-7408-105-7.
    10. PETRŮ, Naděžda and Milan KAŠÍK. Směry a determinanty trendů v marketingové komunikaci. In Nové trendy 2014. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo, 2014, p. 86-92. ISBN 978-80-87314-67-8.
    11. KUPEC, Václav and Naděžda PETRŮ. The Options of the Analysis of the Traces of Marketing in the Banking Services. In MATÚŠ, Jozef a Dana PETRANOVÁ. MARKETING IDENTITY: Explosion of Innovations. Trnava: UCM v Trnave, 2014, p. 310 – 322, 576 pp. ISBN 978-80-8105-666-6.
    12. PETRŮ, Naděžda. The possibilities of the use of modern technologies for the innovation of marketing communication activities of universities. In Nové trendy 2014. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo, 2014, p. 186-193. ISBN 978-80-87314-67-8.
    13. PETRŮ, Naděžda and Miloš KREJČÍ. The Quality of Higher Education as a Prerequisite for a Successful Career Start. In Valenčík, R. Proceedings of the XVIth International Scientific Conference on Human Capital and Investment in Education. Praha: Vysoká škola finanční a srpávní, o.p.s., 2014, p. 43-56. ISBN 978-80-7408-084-5.
    14. PETRŮ, Naděžda and Maroš MAREJKA. Trendy marketingové komunikace ve vysokoškolském prostředí. In QUAERE 2014. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, p. 232-241. ISBN 978-80-87952-04-7.

    2013

    1. PETRŮ, Naděžda and Miloš KREJČÍ. Marketing and talent management in higher education. In QUAERE 2013. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013. ISBN 978-80-905243-7-8.
    2. PETRŮ, Naděžda, Miloš KREJČÍ and M. HLAVNIČKA. Pursuing Talents in Czech Higher Education Based on Analysis Of Functional Model in Germany. In Evropské pedagogické forum 2013, aktuální požadavky pedagogiky a psychologie. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013, p. s. 175-185. ISBN 978-80-905243-9-2.
    3. PETRŮ, Naděžda, Miloš KREJČÍ and M. HLAVNIČKA. Pursuing Talents in Czech Higher Education Based on Analysis Of Functional Model in Germany. Grant journal. Magnanimitas Assn, 2013, Vol. 2, No. 2, p. pp. 47-51. ISSN 1805-0638.
    4. KAŠÍK, Milan and Naděžda PETRŮ. Znalostní management jako předpoklad rozvoje inovací. Moderní řízení. Praha: Economia, 2013, č. 11, p. s. 21-23. ISSN 0026-8720.

    2012

    1. PETRŮ, Naděžda and Miloš KREJČÍ. How to boost competitiveness via knowledge management and talent management integration. In Evropské pedagogické fórum 2012. Hradec Králové: Magnanimitas, 2012, p. 504-510, 6 pp. ISBN 978-80-905243-2-3.
    2. PETRŮ, Naděžda. Marketingové řízení podniků – diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy – případové studie – příklady a návody. 1. vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2012, 72 pp. ISBN 978-80-7408-072-2.
    3. BLAHA, Jaroslav and Naděžda PETRŮ. Možný vývoj mezinárodních vztahů a bezpečnostních systémů v Evropě. In Ochrana životních podmínek obyvatelstva. Brno: VŠKE, 2012. ISBN 978-80-86710-57-0.
    4. BLAHA, Jaroslav and Naděžda PETRŮ. Potential Development of International Relationships and Security Systems in Europe. In Crisis management, Environmental Protection of Population. Brno: VŠKE Brno, 2012, p. 20-27, 7 pp. ISBN 978-80-86710-61-7.
    5. PETRŮ, Naděžda and Josef NOVÁK. Vzdělání a rozvoj pracovníků jako zdroj konkurenční výhody podniku. In Separe Aude 2012 Vzdělávání a dnešní společnost. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2012, p. 364-372, 8 pp. ISBN 978-80-904877-9-6.

    2011

    1. PETRŮ, Naděžda and Milan KAŠÍK. Spolupráce akademické a korporátní sféry v rámci výuky předmětu Úloha marketingu v řízení podniku. In Evropské pedagogické fórum 2011. Hradec Králové: Magnanimitas, 2011, p. 113-120, 7 pp. ISBN 978-80-904877-6-5.
    2. NOVÁK, Josef and Naděžda PETRŮ. Synergické efekty – základní podmínka úspěšné fúze, převzetí či restrukturalizace společnosti. In Nové trendy - Nové nápady 2011. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomickáZnojmo, 2011, p. 266 - 272, 6 pp. ISBN 978-80-87314-20-3.
    3. PETRŮ, Naděžda and Milan KAŠÍK. Výuka moderního marketingu při spolupráci akademické a korporátní sféry. In Nové trendy - Nové nápady 2011. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická, 2011, p. 284 - 293, 9 pp. ISBN 978-80-87314-20-3.
Display details
Displayed: 2/5/2024 19:55